Tom van Veen debuteert op ADO Den Haag Internationaal Jeugdtoernooi
maandag 3 juni 2013

Afgelopen weekend nam Tom van Veen, de oudere broer van Rob (S.V. Honselersdijk D1, als speler van ADO Den Haag onder 19 jaar deel aan het 60e Internationale Jeugdtoernooi ADO Den Haag. ADO won geen wedstrijd en werd laatste, maar voor Tom was het een onvergetelijke ervaring. “Er deden bij ons een aantal spelbepalende spelers niet mee. We hebben wel redelijk goed gevoetbald, maar geen doelpunten gemaakt en ongelukkige doelpunten tegen gekregen.” Tom kreeg veel speeltijd. “Bijna iedereen kreeg evenveel speeltijd. Tegen Swansea City (0-1 door de Nederlander Kenji Gorré!) en Legia Warschau (0-2) begon ik in de basis, tegen de latere winnaar en jeugdwereldkampioen Jong Mexico (0-1) speelde ik niet, en zondag tegen Club Brugge (0-1) om de 7e en 8e plaats viel ik in.” Over zijn eigen optreden was Tom niet ontevreden. “Persoonlijk vind ik dat ik wel een redelijk toernooi heb gespeeld. Het was wel speciaal om in het Kyocera Stadion te spelen. Over een jaar of twee wil ik dat natuurlijk standaard doen. Qua naam stond ik niet bij bekende spelers. Je merkt wel dat je tegen tegenstanders speelt die ook van hoog niveau zijn. Dat is juist goed voor mijn ontwikkeling. Ik hoop volgend jaar op een beter resultaat in het 61e ADO Den Haag Internationaal Jeugdtoernooi. Dat zijn we wel verplicht.” Het voetbalseizoen voor Tom is nu voorbij. “Ja ik heb nu zomerstop. Die is ingedeeld in twee periodes. We beginnen al snel weer aan de voorbereiding, hebben dan weer een aantal weken vakantie en starten dan weer met het vervolg van de voorbereiding op het voetbalseizoen 2013-2014. Volgend seizoen, mijn laatste jeugdjaar, wordt heel belangrijk voor mij; kom ik in aanmerking voor een profcontract of niet.”

Foto:
Tom van Veen in actie tegen de latere kampioen Feyenoord onder 19 jaar (archieffoto).

Condubouw