Nadine Noordam wint van België
maandag 3 juni 2013

Het jongste nationale vrouwenelftal won zaterdag de interland van België. Op het hoofdveld van de v.v. Naaldwijk wonnen de vrouwen van Oranje onder 15 jaar met 3-0. Nadine Noordam (S.V. Honselersdijk C1) speelde een verdienstelijke wedstrijd. Ze was bij twee doelpunten betrokken en werd niet gewisseld. “Het was een goede wedstrijd van onze zijde, en een heel verschil met de vorige wedstrijden. We waren voor het eerst de bovenliggende partij, en dus was het een verdiende overwinning.” Haar vijfde interland was nu niet eens een keer in Weesp, Kevelaer (Duitsland) of Eigenbrakel (België). “Ik vond het vooral erg leuk dat de wedstrijd in de buurt was en er veel mensen konden komen kijken. En ik was heel erg blij dat ik de hele wedstrijd mocht spelen!” Nadine was tevreden over haar optreden. “Ik vond zelf dat het wel redelijk goed ging. Het is wel jammer dat ik nog niet mijn eerste interlanddoelpunt heb gemaakt. Al met al is Nadine trots op haar voetbalseizoen met 5 interlands. “ Over het algemeen ben ik zeer tevreden over hoe het seizoen bij het Nederlands elftal is gegaan. Ik heb veel speelminuten gemaakt en zeker ook redelijke wedstrijden gespeeld. Ik hoop dat mijn eerste interlanddoelpunt snel zal komen.” Aan Nadine’s voetbalseizoen kwam zondag een abrupt einde. Met C1 nam zij deel in Vlaardingen deel aan het CWO Toernooi. Ze raakte in één van de wedstrijden geblesseerd aan haar enkel. Haar vader Marcel Noordam: “Ik was zelf net terug van het voetbalweekend met de E1 en E2, toen ik gebeld werd. Ik ben meteen met haar naar het ziekenhuis geweest. Van Nadine begreep ik dat het een smerige overtreding was. De enkelblessure lijkt mee te vallen, maar de laatste trainingen en twee oefenwedstrijden die ze met haar nieuwe club Westlandia zou spelen kan ze niet meedoen.”

Foto’s:
1. Nadine middenvoor op de elftalfoto van Oranje.
2. Nadine in actie tegen België.
3. Nadine blij met 3-0.
4. Nadine met haar eigen supportersschare.
5. TC-lid en C-jeugdhoofdleider Peter Strik was er bij met Mario Silvius & Stanley Vlielander.

Prins Group