Enerverende en memorabele S1 - RAS 1 - deel 3
zondag 5 mei 2013

De eeneiige tweeling Rick & Kevin de Brabander was ‘de pupil van de week’. Een unieke gebeurtenis, want nooit eerder waren twee jeugdspelers pupillen van de week. De ‘Frank & Ronald de Boer’ van S.V. Honselersdijk liepen met de prima fluitende scheidsrechter Korbee uit Noord-Holland mee het veld op, mochten na het eerste fluitsignaal alleen op de RAS-keeper af (Kevin: “Ik scoorde!”) en schoven op de reservebank van S.V. Honselersdijk aan. Na afloop kregen zij allebei het certificaat dat bij de Pupil van de Week hoort en ook allebei nog eens een bal met alle spelersnamen erop. Hun dag kon óók niet meer stuk.

Naar aanleiding van zijn terechte (!) rode kaart tegen Westlandia twee weken geleden kreeg Rico Kok van de KNVB 2 wedstrijden schorsing. Van de club kreeg hij een alternatieve taakstraf. Om de jeugd positief aan te sporen de tribune schoon te houden en op te ruimen hielp hij zaterdag na afloop van S.V. Honselersdijk-RAS mee om de achtergelaten rotzooi te verwijderen. Drie vuilniszakken (!) waren het resultaat. Kok is voor de laatste reguliere competitiewedstrijd MSV’71-S.V. Honselersdijk weer speelgerechtigd. Boon: “Komt allen zaterdag om 14:30 uur in Maassluis kijken. Dit seizoen is net een Appie Happie of Roel Dijkstra stripverhaal. Die verhalen hebben altijd een goed einde. Ik geloof in het kampioenschap, want MVV'27 heeft niet zomaar van Westlandia gewonnen.”

jem-id