Elf elftallen
zaterdag 20 april 2013

In het bericht van afgelopen dinsdag 16 april, vroegen we ons af hoeveel elftallen er ooit maximaal namens S.V. Honselersdijk in competitieverband zijn uitgekomen. We weten uit het verleden dat Westlandia er ooit dik 20 aan de start bracht. Van de huidige verenigingen spelen er 20 namens FC 's Gravenzande en Quick Boys brengt wekelijks zelfs 21 (heren) senioren teams aan de start.

Archivaris Siem zal geen archivaris zijn als hij de oproep van de webredactie zou kunnen weerstaan. En dus ontvingen we vandaag zijn reactie na grondig uitzoekwerk. Dank Siem! Dit seizoen is het dus niet voor het eerst dat S.V. Honselersdijk elf elftallen bij de KNVB heeft ingeschreven. Zelfs bij de oprichting schreven "we" al elf elftallen in. Dit is terug te lezen op de pagina met historische informatie.

De voorgangers van het huidige elfde elftal speelden daarna ook nog eens eerder in het seizoen 1991-1992. De conclusies voor wat het waard is: S.V. Honselersdijk 11 speelde destijds in de reserve vierde klasse R en eindigde op de 5e plaats. De grootste overwinning was tegen het reeds gefuseerde Duinoord 8 (6 – 2), het grootste gelijkspel was tegen Vitesse Delft 14 (6 – 6) en het grootste verlies was tegen Postalia 3: 1 - 6. (Postalia is 68 jaar oud geworden in opgegaan in Haagse hout; dat moeten wij nog zien te behalen).

Zoomin'