Vanaf de bijvelden: Resterend programma senioren
dinsdag 16 april 2013

De verrichtingen van ons eerste elftal wordt het meest belicht in de stukjes op de website, een uitgebreide voorbeschouwing, een wedstrijdverslag met foto's en bijna altijd in het wekelijkse stukje "Van de voorzitter". Dat het spannend is, is zeker en ook het resterende programma is uitgebreid besproken (en zal nog wel meer besproken gaan worden).

Neemt niet weg dat we u ook graag op de hoogte kunnen brengen hoe de stand van zaken is bij de rest van de seniorenteams die ook 22 weken de spelers bij elkaar moeten bellen om voldoende man aan de aftrap te laten verschijnen en het kloppende hart zijn van de S.V. Honselersdijk voetbal-/ verenigingscultuur.

Uiteraard melden we hier op dat we Dames 1, S2 en S3 als selectieteams beschouwen. De stand van zaken:

Dames 1 van scheidend trainer Vincent (vertrekt naar competitiegenoot v.v. Lyra) staat momenteel 3 punten van de eerste plaats, maar helaas is de stand vertekend, omdat de dames al 3 wedstrijden meer heeft afgewerkt. Promotie noch degradatie zal het resultaat worden verwachten wij.

Het tweede elftal speelt al sinds mensenheugenis nacompetitie om eindelijk de stap hogerop te maken. Ook dit jaar was het in de race voor het kampioenschap van de reserve derde klasse, maar 2 competitiewedstrijden voor het einde is de kampioen reeds bekend (FC 's-Gravenzande 4) en kunnen de mannen van Frank van Zeijl zich, met een periodetitel op zak, opmaken voor de nacompetitie. Zou het dit jaar dan eindelijk lukken?

Het derde team is dit seizoen een selectieteam met trainer Jan van Nieuwkerk aan het roer. In de reserve vierde klasse staat het bovenaan. Door misdragingen zijn 2 teams uit de competitie verwijderd waardoor er momenteel een heel scheef beeld is ontstaan in het aantal gespeelde wedstrijden (lees: 6(!) wedstrijden verschil). Als alles gewonnen wordt, is er een kleine kans op het kampioenschap. Nacompetitie is niet van toepassing en degradatie is niet mogelijk.

De jaren gaan tellen voor de mannen van het vierde team. Meer dan 2.500 wedstrijden in het eerste elftal is niet genoeg om de tegenstanders, die gemiddeld 15 jaar jonger zijn, bij te benen. Het resultaat is dat er tegen degradatie geknokt moet worden in de reserve vierde klasse en dat tijdens de laatste 2 competitiewedstrijden van Leo Lievaart, Marco & Richard Gardien en Marcel Noordam.

Het vijfde speelt ook in de reserve vierde klasse en moet zich in de resterende 3 wedstrijden veilig zien te spelen voor zo ver van toepassing. In een poule van 10 i.p.v. 12 teams lijkt het erop dat plaats 10 veilig is, maar dat is bij de webredactie onduidelijk. S5 is ook trots deelnemer van Coppa Il Terzo Tempo.

Het zesde acteert dit seizoen 1 klasse lager (reserve zesde klasse) en heeft in de Westlandse fietspoule het (on)geluk dat het Velo 1, DHC 1 en Schipluiden 1 treft. Een negende plaats met nog 4 wedstrijden in het verschiet is het resultaat. Dus geen promotie en geen degradatie voor deze mannen, waarbij het wel Quintus 3 en KMD 3 onder zich laat.

Het zeuvende heeft dit seizoen de troefkaart van het bekertoernooi getrokken en dus is het aantal competitiewedstrijden van 22 verlengd met zeuven bekerwedstrijden. De laatste werd onlangs als te veel van het goede beoordeeld. Nu nog 2 thuiswedstrijden en dan kan het de competitie in de reserve zesde klasse afsluiten en zich opmaken voor "het derde helft toernooi".

Het achtste herbergt genoeg oud-selectie spelers, maar is het terug te vinden in de kelder van de reserve zesde klasse. Grote nadeel voor dit team is dat het alleen goed lijkt te kunnen presteren in oneven jaren. De grootste schade werd daarom voor de winterstop opgelopen. Nog 2 thuiswedstrijden en dan zit het seizoen erop.

De "jonkies" van het negende staan stijf onderaan in de reserve zevende klasse. Zelfs met twee keer winst (uit tegen kampioenskandidaat Schipluiden 3 en thuis tegen de voorlaatste Verburch 2) zal het waarschijnlijk de laatste plaats niet verlaten….

Het tiende speelt de wedstrijden in de reserve achtste klasse. Ze winnen wat, ze verliezen wat en ze staan prima vierde op een straatlengte van kampioen KMD 7 die ze op de laatste speelronde op de Strijphorst treffen. In totaal nog 4 wedstrijden die nog van invloed zijn op de eindstand. Een plek tussen plaats 2 en plaats 10 liggen nog in de mogelijkheden. Niet dat de mannen hier wakker van liggen, denken wij zo. S10 completeert het Honselse deelnemersveld van Coppa Il Terzo Tempo.

Voor het eerst in het bestaan van onze mooie vereniging nemen er elf teams deel aan de KNVB competitie namens S.V. Honselersdijk (voor zo ver bekend bij de webredactie; graag vernemen we als het anders is via webredactie@svhonselersdijk.nl). Het elfde is ook ingedeeld in de reserve achtste klasse. Een mix van (zeer) veel ervaring (bijvoorbeeld "Opa" Ton van der Ende, Daphne, Witte, de lamme Gier) en de jonkies, is wel erg succesvol in de sfeerbeleving. Op het veld is een beetje bijzaak.

Condubouw