Nadine Noordam in selectie Oranje Onder 15
dinsdag 16 april 2013

Op Haaglanden Voetbal uitgebreid aandacht voor de selectie van Nadine Noordam voor Oranje onder 15.

Nadine Noordam (Honselersdijk) in selectie Oranje Onder 15

Vorige week woensdagavond voetbalde de 14-jarige Nadine Noordam (foto) van sv Honselersdijk C1, haar eerste interland. Vorig seizoen maakte ze nog deel uit van het Nederlands schaduwelftal meisjes onder 15 jaar.

Zij speelde toen als 13-jarige met dat elftal zes oefenduels tegen jongens C-jeugdelftallen van clubs uit de buurt van Zeist, waar het KNVB Sportcentrum gevestigd is.
Met Oranje Nadine Noordam afgelopen week de dubbele interland tegen de leeftijdgenoten van Engeland. Beide landen wonnen een keer in Weesp. Nederland won woensdagavond met 1-0 en Engeland won vrijdagmiddag met 3-1. Noordam speelde woensdagavond vrijwel een gehele wedstrijd. Vrijdagmiddag viel ze halverwege de tweede helft in.
Het Nederlands elftal meisjes Onder 15 van KNVB-coach Marleen Wissink speelt woensdag 17 april in het Hülsparkstadion in Kevelaer tegen Duitsland. Het startsein klinkt om 16.30 uur. Coach Wissink selecteerde achttien speelsters. Nadine Noordam is de enige speelster uit deze regio die een uitnodiging heeft ontvangen.

Bron: Haaglandenvoetbal.nl

jem-id