Vanaf de bijvelden (2/2)
dinsdag 12 maart 2013

S.V. Honselersdijk C1 – MVV’27 0-2
Het zo geplaagde C1 toonde karakter (foto 1 en foto 2). Driekwart wedstrijd toonde het zich gelijkwaardig aan top drie club in de eerste klasse 09 MVV’27, terwijl het zelf voorlaatste staat. Er waren verwoede aanvalspogingen en onverzettelijke duels op het middenveld en in de verdediging. Met deze inzet kunnen dit seizoen zeker nog punten worden gepakt.

FC ‘s Gravenzande vr. 1 – S.V. Honselersdijk vr. 1 4-0
Tussendoor liep ‘Blikkie Terug’ zaterdagochtend nog William J. Vincent tegen het stevige lijf. De vrouwentrainer van S.V. Honselersdijk en assistent-trainer van het Westlands Vrouwenelftal is volgend seizoen vrouwentrainer bij stadgenoot Lyra. “Het enige vrouwenelftal van S.V. Honselersdijk heeft met ingang van volgend seizoen gekozen voor recreatief voetbal. We zijn heel eerlijk geweest tegen elkaar. Ik wil prestatief voetbal met de vrouwen spelen. Daar zitten bepaalde verplichtingen aan. Maar ik heb heel veel respect voor hun beslissing. Daarom heb ik bij Lyra gesolliciteerd en word ik daar trainer van het eerste vrouwenelftal.”

Afgelopen zaterdag speelden de vrouwen van S.V. Honselersdijk de uitwedstrijd bij het ambitieuze FC ’s Gravenzande vr. 1, dat tweede staat in de vierde klasse 3, waarin ‘onze’ vrouwen middenmoter zijn. ‘Vince’, zoals William J. Vincent bij de club bekend is (foto 3), wil het seizoen zo mogelijk afmaken. “Donderdag 14 maart om 20:00 uur spelen we thuis competitie tegen mijn nieuwe club Lyra. Het elftal van Lyra was twee seizoenen terug nog MA1 (Meisjes A-jeugd 1). Voor dat team was een hogere klasse aangevraagd, maar de KNVB stelde zich op het standpunt dat het team niet hoger mocht spelen dan het voormalige eerste team, dat recreatief in de vijfde klasse voetbalde. Vorig seizoen werden ze kampioen. Men wil hogerop en bewijst dat ook nu weer door ongeslagen koploper te zijn in onze poule. De wedstrijd donderdagavond tegen ons kan leuk worden, want wij kunnen en willen ook goed voetballen.”

Van Dijk Brouwer Installatietechniek