S.V. Honselersdijk in het nieuws
maandag 29 mei 2006

Het sprookje is uit. Maar het was wel spannend en naar meer smakend...
Het artikel van Hans Bos uit het AD/Dichtbij treft u onderstaand aan.
Wellicht is het een idee om het verslag op de website van 's-Gravendeel eens te vergelijken?
Verslag uit AD: 'Honselersdijk blijft tweedeklasser. Met een fantastische inhaal¬race tijdens het reguliere seizoen werd dreigende degra¬datie afgewend en de derde periodetitel opgeëist. Ten koste van Alexandria'66 werd de tweede ronde nacompetitie gehaald. Honselersdijk maakte de 1-2 achterstand uit de heenwedstrijd tegen 's-Gravendeel ongedaan door met dezelfde cijfers te winnen, maar werd uitgeschakeld vanaf de stip. In de barrage mikte Mike Mast ruim over. 's-Gravendeel komt in de finale uit tegen Forum Sport.
Het werd dus nèt geen volmaakt happy end voor trainer Roy Was¬mus, maar na drie jaargangen op De Strijphorst verlaat de oefen¬meester Honselersdijk wèl met opgeheven hoofd. Als opwar¬mertje voor de geplande climax later op de dag wisten de reserves in de ochtenduren door een zege op Monster degradatie af te wenden en werd er een geslaagd toernooi voor G-teams afgewerkt. Onder de klanken van de hymne van de Champions League kwamen Honse¬lersdijk en 's-Gravendeel uit de kleedkamer en presenteerden zich voor het doorweekte publiek. Vervolgens schalde nog twee¬maal het 'Simply the best' van Tina Turner uit de speakers na doelpunten van Joey Heskes, maar het duurde geruime tijd voordat na de laatste strafschop van Mike Mast een nieuwe slinger aan de volumeknop werd gegeven. De uitscha¬keling was slikken voor Honselersdijk. Daar konden de broodjes kroket van Jos Scheffers en de bemoedigende woorden van voor¬zitter Jaap Koole en Marco Gardien, gesteund door krukken, beneden in de dampende kleedkamer aanvankelijk niets aan veranderen. Pas later op de avond keerde de vertrouwde sfeer terug op De Strijphorst en besefte het gros van de eerste sectie dat er een prestatie van formaat was geleverd. Opge¬droogd waren de tranen bij Mike Mast en Patrick van der Ende, die zijn laatste thuisduel afwerkte. Aanvoerder Van der Ende concentreert zich op het trainersvak. De oefenmeester van C1 was de laatste vijf seizoenen goed voor 55 competitietreffers, waarvan 23 op De Strijphorst. Jan ter Laak draagt de functie van elftalleider volgend seizoen over aan Peter van der Valk.
Het was meer spannend dan fraai wat Honselersdijk en 's-Gravendeel presteerden. De bezoekers begonnen als favoriet met erkende topschutters als Dave Schaeffer en Remi Spier weer binnen het elftal. Honselersdijk opereerde als hecht collec¬tief onder leiding van een uitblinkende Jerry van der Meer. Tegenvaller voor de thuisclub was het rappe uitvallen van Tom Lobert. Fluitist Edwin van de Graaf (Voorburg) begon weinig overtui¬gend, maar groeide in de wedstrijd. Dat deed ook Honse¬lers¬dijk, gesterkt door de fraaie 1-0 van Joey Heskes in de extra tijd van de eerste helft. Na onfortuinlijk balver¬lies counter¬de 's-Gravendeel door een doelpunt van Ard Hartman naar 1-1, maar Heskes be¬zorgde Honselersdijk alsnog de loterij van strafschoppen. Eerder leek Hendrik Koenen al op weg naar 2-1, maar zijn inzet smoorde op enkele centimeters van de doellijn in de modder. Tom van Schie keerde de eerste straf¬schoop van 's-Gravendeel, maar Honselersdijk stelde hier twee mistrappen van Koenen (gestopt) en Mast (over) tegenover en het sprook¬jesboek klapte abrupt dicht.
Honselersdijk: Van Schie; Koenen, Kester, van der Meer, Bransen; Noordermeer, Lobert (Van Velden), Koole (Scheffers); Heskes, Van der Ende (Gram) en Mast.
's-Gravendeel: Van de Koppel; Jansen, Hartman, Paasen, Van Waardenburg; Walter (Van Twist), Vos, Spier; Schaeffer, Hulsebosch en Mayers.
Scoreverloop:
45. Joey Heskes 1-0