Uniek G-veld toernooi
zondag 28 mei 2006

De webredactie was één van de velen die getuige was van het unieke G-toernooi, dat werd georganiseerd door de S.V. Honselersdijk. Ons verantwoordelijke bestuurslid Bas Treffers bericht: 'Voor het G-toernooi 2006 was burgemeester Van der Tak (foto 1) bereid gevonden om de opening te verzorgen. Een knallende opening was beloofd en dat werd het. Na het aftellen door alle deelnemers onder enthousiaste leiding van de burgemeester knalde het confettikanon en 200 confettishooters (foto 2). 16 deelnemende teams uit verschillende windstreken begonnen daarna aan de wedstrijdenreeks. Om 12.00 was het tijd voor de lunch, welke werd genuttigd in de sporthal (foto 3). De gastvrouwen zorgden voor een natje en droogje voor iedereen (foto 4) en een zanger zorgde voor de muzikale omlijsting. Na de lunch ging het toernooi verder, met afsluitend de strijd om de "Bertus Merkenstein Penaltybokaal". De keepers Frans van Dijk en Marco v/d Berg hadden het niet gemakkelijk met de honderden schoten die op hun afgevuurd werden.
De prijsuitreiking werd gedaan door wethouder Van der Stee van de Gemeente Westland en ook hij genoot van het enthousiasme van de deelnemers. De teams van de S.V. Honselersdijk werden respectievelijk 3e, 4e en 5e in hun poules.
Voor de jeugd was het voor de eerste keer een thuistoenooi. Ook zij bleken weer een sieraad voor de vereniging.
De penaltybokaal werd gewonnen door Utrecht en iedereen in de kantine moest dat uiteraard ook weten. Wederom een zanger en disco 't sponsortje draagden zorg voor nog meer verhoging van de feestelijkheden.
De gastvrouwen van S.V.Honselersdijk (foto 5) waren van 08.00 tot 17.00 actief en mochten dan ook terecht voor hun vele inspanningen heel veel complimenten van de bezoekers in ontvangs nemen.
Met dank aan de inzet van de vele vrijwilligers en de bijdrag van de vele sponsors kan de organisatie dan ook terugkijken op een geslaagde dag.
Veel jongens en meiden gingen na afloop nog even kijken bij het eerste in de nacompetitie en de vrijwilligers in de keuken wilden niet achterblijven en de keuken werd tijdens de wedstrijd voor even gesloten. (foto 6)'
De foto's zijn van Aad vd Assem, dank daarvoor.
Kijk ook in het gastenboek voor spontane reacties.

Condubouw