S.V. Honselersdijk strijdend ten onder
zondag 28 mei 2006

Het eerste elftal won, maar gaat niet naar de finale wedstrijd van de nacompetitie. De thuiswedstrijd tegen 's-Gravendeel was zo'n wedstrijd, die tot in de laatste minuut spannend bleef. De regen hield de supporters in ieder geval niet thuis, zoals te zien op de eerste foto. De wedstrijd was in de eerste helft behoorlijk in evenwicht. Echter uit het niets maakte Joey Heskes in de blessure tijd de 1-0. Vanzelfsprekend probeerde 's-Gravendeel in de tweede helft daaraan iets te doen. In de 68e minuut leverde dat de gelijkmaker op. Daar waar een ieder op de genadeklap zat te wachten, kwam S.V. Honselersdijk sterk terug. Eerst met een knappe actie van Henk Koenen. Zijn geplaatste schuiver (zie foto twee) bleef echter net voor de doellijn in de blubber steken. Toch kwam de 2-1 op het scorebord. In de 78e minuut was het wederom Joey Heskes na goed doorzetten die scoorde. Het eerste kreeg zelfs nog een kans op de 3-1, maar goed keeperswerk hield dat tegen. De stand over twee wedstrijden bleef daarmee gelijk. Strafschoppen dus. Pas bij de zesde strafschop ging het mis. Mike Mast miste, waardoor 's-Gravendeel naar de finale gaat. Jammer, maar met opgeheven hoofd verlaat S.V. Honselersdijk de nacompetitie. Het was een lekker toetje van het seizoen 2005-2006. Dat vonden er meer gisteren, aan het applaus te merken.

jem-id