S.V. Honselersdijk in het nieuws
maandag 6 juni 2005

In de Westlandsche Courant van vandaag het verslag van Fred Vermeer over de finale van het elftal Onder 23 jaar: 'Honselersdijk wint 'op z'n Duits'
NAALDWIJK | De 2-1 overwinning van Honselersdijk op Naaldwijk, in de finale van de Sportline competitie voor voetballers tot 23 jaar, was een 'zege op z'n Duits'. Mike Mast, matchwinner aan Honselse zijde, was het daar roerend mee eens en sprak deze woorden ook letterlijk uit. Een minuut voor het verstrijken van de officiële speeltijd diende de aanvaller Naaldwijk volkomen tegen de spelverhouding in de genadeklap toe: 2-1.
De vreugde in het Honselse kamp was er na afloop geenszins minder om. De oranjehemden stonden voor de derde keer op rij in de finale en pakten de beker voor de tweede achtereenvolgende keer. Vorig jaar werd Loosduinen ruim met 3-0 verslagen en een jaar eerder stond dezelfde finale op het programma als voorwedstrijd voor de finale van de Westland Cup. Toen won Loosduinen met 1-0.
Was vorig jaar de zege dik verdiend voor Honselersdijk, ditmaal won de ploeg die daar het minste recht op had. Naaldwijk was over de gehele wedstrijd genomen bij uitstek de beste ploeg geweest. Het vertoonde spel was verzorgder, de witkielen speelden slimmer en kregen ook meer kansen, al verdedigden de oranjehemden stug. Tegen de verhouding in kwam Honselersdijk na twintig minuten op voorsprong door een treffer van de kleine, behendige Mike Mast. De aanvaller profiteerde optimaal van geklungel in de Naaldwijkse achterhoede en prikte raak uit welgeteld de eerste kans voor de Honselersdijkers.
Tien minuten later kwam Naaldwijk verdiend op gelijke hoogte via Pieter van Dalen, die de bal in eerste instantie nog tegen de vuisten van doelman Izan Barendse kopte uit een vrije trap van Tim Kardol. Liggend op de grond was Van Dalen in de rebound wél trefzeker: 1-1.
In de tweede helft verhoogde Naaldwijk de druk op het Honselse doel en de voorsprong leek slechts een kwestie van tijd. Doelman Barendse van Honselersdijk hield echter knap stand. Zo trad hij kordaat op bij afstandsschoten van Aike van den Bos en Michiel van den Berg.
Het laatste woord was een minuut voor het verstrijken van de officiële speeltijd aan Mike Mast, die andermaal aan de aandacht van de Naaldwijkse defensie was ontsnapt. In de korte hoek versloeg hij Naaldwijk-doelman Tom Verbakel voor de tweede maal. Door het dolle heen spurtte hij direct naar de overzijde van het veld om zijn vreugde te delen met de Honselse supporters.
In blessuretijd onstond er nog even een opstootje in de Honselse doelmond. Honselersdijk verdedigde zich met hand en tand en bij Naaldwijk kwamen de frustraties van het dreigende verlies naar boven. Scheidsrechter Kees van Uffelen hield de kaarten op zak, al gaf hij een kwartier voor tijd wel geel aan Honselersdijker Sander Noordermeer die een aanslag beraamde op de achillespezen van Jeroen Immerzeel.
"We hebben het er vooraf nog over gehad om vooral te letten op de gevaarlijke Mast", gaf de Naaldwijkse doelpuntenmaker Pieter van Dalen na afloop aan. "Dat hebben we dus bepaald niet goed gedaan." "Ik heb in mijn carrière als speler en trainer al veel meegemaakt, maar op deze manier ten onder gaan is wel heel erg zuur", treurde Naaldwijk-trainer Theo Verbeek.'

Van der Meer verzekeringen