Zware straffen in tweede klasse D
donderdag 19 mei 2005

Het bestuur van district West II van de KNVB heeft zware straffen uitgedeeld aan BMT en Smitshoek naar aanleiding van het staken van hun laatste competitiewedstrijd.
BMT is uit de competitie genomen en degradeert derhalve rechtstreeks uit de tweede klasse D, terwijl Smitshoek het recht op deelname aan de nacompetitie is ontzegd. Het duel werd op 7 mei elf minuten voor het einde gestaakt. Na een rode kaart voor beide ploegen, braken ongeregeldheden uit. Daarop zag de arbiter zich genoodzaakt de strijd te staken. Smitshoek leidde met 3-1.
Door de degradatie van BMT is de beslissingswedstrijd tussen NTVV en Maasdam niet meer nodig. Maasdam eindigt op grond van het doelsaldo nu als nummer tien en moet aan de nacompetitie gaan deelnemen. NTVV is definitief veilig.
Smitshoek moet de periodetitel inleveren aan de hoogst geklasseerde club die nog geen periodekampioenschap heeft en dat is Stellendam. Monster en Die Haghe zijn de andere periodewinnaars.

Sosef & v/d Knaap