S.V. Honselersdijk O23 speelt goede wedstrijd ondanks verlies
donderdag 9 november 2023

Op een natte dinsdag in Nootdorp moest het jonge S.V. Honselersdijk zijn meerdere erkennen in de leeftijdsgenoten van RKDEO. De vraag van de spelers vooraf was eigenlijk hoe groot de uitslag zou worden want RKDEO had gelijkgespeeld tegen Concordia waar S.V. Honselersdijk met grote cijfers van had verloren

S.V. Honselersdijk liet zich het kaas niet van het brood eten en begon agressief. Dit resulteerde in een snelle uitbraak via Djehnairo, die vanaf de achterlijn een perfecte voorzet gaf op de opkomende Scott. Voor Scott een klein kunstje om de 0-1 aan te tekenen. Vlak hierna kwam RKDEO echter al op gelijke hoogte door een misverstand in de Honselse verdediging. Het O23 elftal liet zich niet van de wijs brengen en bleef druk zetten op RKDEO. Wederom een snelle uitbraak via Djehnairo en wederom een perfecte voorzet en nu was Bas op de juiste plek om de 1-2 te scoren. RKDEO had voetballend meer kwaliteiten maar de werklust en teamspirit hielden Honselersdijk op de been. Toch was het RKDEO wat in een kort tijdsbestek 2x wist te scoren naar 3-2. S.V. Honselersdijk stroopte de mouwen op en wederom was de snelheid van Djehnairo beslissend voor de gelijkmaker, die Scott maakte: 3-3. Dit was tevens de ruststand.

In de 2e helft werd Djehnairo onterecht teruggefloten voor buitenspel, waardoor een voorsprong voor het O23 elftal werd ontnomen. Helaas wederom een ongelukkig moment in de verdediging van S.V. Honselersdijk waardoor RKDEO op een 4-3 voorsprong kwam. S.V. Honselersdijk kreeg nog wel de mogelijkheid om op gelijke hoogte te komen, maar de toegekende strafschop werd niet verzilverd door Djehnairo.

Al met al een positieve wedstrijd waarin er is gevochten als leeuwen en de mannen toch weer wijzer zijn geworden.

De volgende wedstrijd is op dinsdag 28 november thuis om 20.00 uur tegen Wippolder.

Tekst: Steven van Erven

Van der Meer verzekeringen