Naïef S.V. Honselersdijk 2 krijgt lesje effectiviteit
maandag 2 oktober 2023

Ondanks dat vorige week de 1ste competitiewedstrijd tegen Foreholte 2 perspectief bood, ging deze helaas met 0-1 verloren. Zaak voor onze jongens om de 2de competitieronde tegen SC Monster dit perspectief te laten leiden tot een goed resultaat. Vandaag een oude bekende voor de groep in de persoon André Lourens. André was bereid gevonden om 2de elftal trainer Jasper Steringa te vervangen, omdat Jasper in zijn beurt de honeurs moest waarnemen bij het 1ste elftal. Hoofdtrainer Pim van der Hoorn kon door het overlijden van zijn vader niet aanwezig zijn. Via deze weg wensen wij hem en zijn familie nogmaals veel sterkte!

Onder toeziend oog van de geblesseerde spelers Branco Kok (lies) en Joey van Marrewijk (meniscus) zette André de ploeg zoals we bij S.V Honselersdijk verwachten, neer. Aanvallend en attractief pressie voetbal in een 1-4-3-3 formatie met de punt naar achteren. Monster daarentegen stelde zich op in een 1-4-4-2 formatie en met de intentie om middels een defensieve en aggresieve speelstijll een resultaat te behalen.

In de eerste helft had S.V Honselerdijk het betere van het spel. Met een goede organisatie en positiespel gaven de oranjehemden geen kans weg, maar creërde zelf wel voldoende kansen om op voorsprong te komen. Waaronder een rush vanaf de linkerkant van aanvaller Bart van der Ende die gevaarlijk naar binnen kwam en een schot met rechts loste richting de rechterbovenhoek. Helaas ging de bal naast. Ook had aanvoerder en spits Luke Groenenboom een uitgelezen kans. Een vrijetrap vanaf halverwege de eigen helft genomen door Jorne Persoon, bereikte aan de linkerkant Bart van der Ende. Bart kapte knap zijn directe tegenstander uit en gaf een geplaatste voorzet. Luke Groeneboom kopte de bal diagonaal naast het doel.

De tweede helft toonde tot en met de 70ste het zelfde spelbeeld. Een aanvallend SV Honselersdijk waar Djehnairo Holder kennis maakte met het senioren voetbal en een paar keer hard werd aangepakt. Desondanks was Djehnairo nog wel dichtbij het eerste doelpunt met twee door hemzelf gecreërde kansen. Ook middenvelder Brent Gardien kon in een 1 tegen 1 situatie, oog in oog met de keeper het net niet doen bollen. In de 71ste minuut dacht invaller Luuk Boers de bal terug te kunnen spelen op keeper Barry Botman. De monsterse aanvaller kon de bal met te weinig snelheid onderscheppen en de 1-0 binnenschieten. Een finke tegenvaller voor de equipe van André. In de 74ste minuut was het keeper Barry Botman die knap redding bracht op een inzet met het hoofd. Met wissels probeerde Honselersdijk nog te gaan voor een resultaat, echter was het Monster die de score verdubbelde. In de 90ste minuut leidde een miscommunicatie tussen verdedigers Don Peters en Ricardo van der Zijden bij een hoge bal van Monster de 2-0 in. Tot slot maakte Monster in de 92ste minuut ook nog de 3-0.

Een terleurstellend resultaat met wederom een doelpuntloos SV Honselersdijk 2. Maar wel een wedstrijd wat wederom perspectief biedt, waarin goed wordt gevoetbald en er genoeg kansen gecreerd worden. In de kleedkamer gaf gelegheidstrainer André Lourens de jongens mee dat zij trots mogen zijn en het resultaat om de manier gaat komen! Dit werd ontvangen met applaus door de spelers die hiermee ook hun dankbaarheid uitte voor de coaching van vandaag. Bedankt André!

Opstelling: Barry Botman, Don Peters, Ricardo van der Zijden, Jorne Persoon, Lowell Dijkhuizen (Luuk Boers), Daan van Elswijk, Milan Vijftigschild (Rob van Veen), Brent Gradien, Djehnairo Holder, Luke Groenenboom (A, Bas van der Voort), Bart van der Ende

Tekst en foto: Marcel Bruggeling

Van Dijk Brouwer Installatietechniek