S.V. Honselersdijk pakt punt tegen koploper
zondag 23 april 2023

Een punt tegen de koploper. Daar zat voor de rust meer in en na de rust minder. Ofwel de kansen op winst voor S.V. Honselersdijk lagen voor rust. Al leek dat er niet op in het eerste kwartier van de wedstrijd. DSO was bepalend al leverde dat geen doelkansen op. Of het moet het wegens buitenspel afgekeurde doelpunt zijn. Na de eerste aanval van S.V. Honselersdijk met een schot op doel volgde een Honsels kwartiertje waar de 1-0 viel en de 2-0 en zelfs 3-0 mogelijk was. De 1-0 werd voorbereid door Steyn (foto 3) en fraai ingeschoten door Tom (de aanname is te zien op foto 4). Kansen volgden daarop voor Brian en Tom. De doelpunten vielen helaas niet.
Na de rust een uitstekend startend DSO dat binnen vier minuten de 1-1 maakte. S.V. Honselersdijk werd overlopen en DSO kreeg diverse kansen op de 1-2. Na een wissel van trainer André Louwers kreeg het eerste weer wat grip op de wedstrijd. Veel kansen kreeg S.V. Honselersdijk niet, al waren er wat meer aanvallen te zien tegen het einde van de wedstrijd. Wel zagen we veel winnende kopduels van ons centrale duo Nigel en Pawel. En strijd met slidings (altijd lekker op een grasveld) en corners. Het leverde een punt op tegen de koploper.
Het arbitrale trio stond onder leiding van scheidsrechter Luinge en floot zoals we gewend zijn een heerlijke wedstrijd.

Opstelling
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Nigel Hendriks, Joey Valstar, Rik van Schie, Youri Riepe (73 Max van de Kraan), Nick van der Kraan, Daan van Elswijk (58 Pawel Rubin) , Brian Valster, Tom van Veen (A), Steyn de Bruijn (84 Branco Kok)

Van der Meer verzekeringen