SV Wippolder – SV Honselersdijk 4-2
dinsdag 14 februari 2023

Zaterdag 11 februari 2023 om 16:00 uur stond voor ons vlaggenschip het uitduel tegen SV Wippolder op het programma. Voor aanvang van de wedstrijd een mooi eerbetoon van SV Wippolder aan assistent trainer Haico Herbert na de trieste gebeurtenis van vorige week. Aanvoerder Joey Valstar overhandigde voor de aftrap namens SV Honselerdijk een bos bloemen als steunbetuiging.

In de eerste fase van de wedstrijd speelde SV Wippolder met een hoge intensiteit. De Delftenaren leken er op gebrand om de 3 punten op Sportpark Pauwmolen te houden. SV Honselersdijk maakte darentegen een matte en aangeslagen indruk. In balbezit liet het de bal tot een bepaalde hoogte rond gaan, maar de spaarzame voortzettingen naar voren leidde niet tot gevaarlijke momenten.

Het gevaar bij SV Wippolder kwam vooral vanaf de linkerkant. Niet voor niets zouden de eerste 3 doelpunten van de thuisploeg hiervandaan worden ingeluid. Rechtsback Brent Gardien beleefde een lastige middag met Daley Uythof als directe tegenstander. De Delfse aanvoerder bleek een ware plaag.

In de 10e minuut vanaf links een verre ingooi van de Delftenaren welke door de Oranjehemden leek te worden weggewerkt. Echter belandde de bal ongelukkig via een rug voor de voeten van een Delfse aanvaller. Deze schoot overtuigend de 1-0 binnen. In de 20e minuut bracht de aanvoerder van de ploeg uit de prinsenstad een vrijetrap vanaf de linkerkant, hoog in. Keeper Quinten van der Helm leek zich te verkijken en kon niet voorkomen dat de bal in de verre rechter bovenhoek in het net belandde. 2-0.

Hierna verloor SV Wippolder aan intensiteit en kwamen de Westlanders meer in hun spel. In de 33e minuut resulteerde dit in de aansluitingstreffer. Het was de niet eerder in het spel voorkomende spits Luuk Groeneboom die de bal van randje 16 meter prachtig in de rechter bovenhoek krulde. Ondanks echt gevaar verder uitbleef, rook de Honselse equipe bloed.

In de rust zette trainer André Lourens zijn ploeg op scherp en paste 2 wissels toe. Met meer voetbal op het middenveld en diepte op de flanken leek een offensief in de maak. Helaas kwam het niet zover en gaf SV Honselersdijk de wedstrijd binnen 10 minuten volledig uit handen.

In de 52e minuut leek een Delfse aanval te zijn afgeslagen, echter kreeg de linkback van SV Wippolder alle ruimte om zijn aanvoerder Daley Uythof links diep weg te sturen. In zijn vrije doortocht kapte de stijf rechtsbenige aanvaller verdediger Nigel Hendriks uit en schoot hard hoog in de verre hoek de 3-1 binnen.

Nog geen 2 minuten later werd de Delfse spits diep weggestuurd. In zijn doortocht naar het doel beging de aanvaller een overtreding op Nigel Hendriks, maar de scheidsrechter oordeelde anders. Dit bracht hem in de gelegenheid om de 4-1 binnen te schieten.

Ondanks de uitzichtloze situatie probeerde SV Honselersdijk toch nog wat te forceren. Trainer Andre Lourens bracht nog 2 verse wissels in, maar hiermee kwam de ploeg niet verder dan 4-2. Het was Luuk Groenboom die met zijn 2de doelpunt van de middag middels zijn hoofd de eindstand bepaalde.

Helaas kreeg de serie van 4 overwinningen achteréén geen vervolg. De eerstvolgende competitewedstrijd is op zaterdag 4 maart thuis tegen VV Nootdorp. Komende zaterdag speelt het eerste een bekerwedstrijd uit tegen Zuidland om vervolgens de daaropvolgende dinsdagavond VV Maasdijk te treffen in de Westland Cup.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Joey Valstar (A), Vince van Hagen (geel), Rik van Schie, Youri Riepe (-80 Kevin Boogaards), Nick van der Kraan (-45 Brain Valstar), Lars Ammerlaan (-65 Tom van Veen), Max van der Kraan (-45 Nigel Hendriks), Luuk Groeneboom, Steyn de Bruijn

Tekst: Marcel Bruggeling
Foto’s: Perry Biemans