Gelijkspel bij S.V. Honselersdijk tegen Voorschoten’97
maandag 12 december 2022

S.V. Honselersdijk – Voorschoten’97 eindigde zoals het begon, 0-0. Na een matige eerste helft, was het S.V. Honselersdijk die de tweede helft naar zich toe trok, maar de kansen niet afmaakte.

De laatste wedstrijd voor de winterstop was voor S.V. Honselersdijk een belangrijke wedstrijd. Het was een wedstrijd in de staart op de ranglijst. Een overwinning zou mooi zijn om de eerste helft van het seizoen goed af te sluiten.

De vraag was, kan S.V. Honselersdijk het goede gevoel van vorige week meenemen na de knappe overwinning op Forum Sport.
De eerste helft was een gelijk opgaande strijd. Beide ploegen hielden de verdediging gesloten en gokten op de spaarzame uitvallen. De gevaarlijke momenten kwamen veelal tot stand via klutsballen. Zo was in de 8e minuut, na een goed genomen corner, Voorschoten’97 dichtbij de eerste treffer. In een overvol strafschopgebied kreeg Jim van der Krogt de bal uit de kluts voor zijn voeten, maar wist op één meter van het doel niet te scoren. Keeper Quinten van der Helm blokte het schot met zijn voet. Ook S.V. Honselersdijk kreeg even later een grote kans. Het was Tom van Veen die op links weg liep van zijn tegenstanders en goed voor gaf op de inkomende Steijn de Bruijn. De open kans werd op miraculeuze wijze door Nasim el Khiraoui al glijdend uit het doel gewerkt. Toch was het Voorschoten’97 die de bal makkelijker rond liet gaan en op zoek ging naar de openingstreffer. In de 16e minuut kreeg Voorschoten’97 een corner te nemen die scherp voor werd gebracht. In de scrimmage haalde Bart Vonk uit, echter Youri Riepe bracht redding op de doellijn. S.V. Honselersdijk had in deze fase moeite om zijn medespelers te vinden en leden veel balverlies. Dat leidde in de 27e minuut opnieuw tot een kans voor Voorschoten’97. Mohamed Maatoug wist op het middenveld de bal te onderscheppen en gaf Thom Wijnalda een schietkans, maar keeper Quinten van der Helm lag in de goede hoek. De laatste minuten van der eerste helft was voor de thuisploeg. Eerst een actie van Steyn de Bruijn die zijn schot net over zag gaan. In de laatste minuut van de eerste helft was het Brian Valstar die na een pass van Tom van Veen net te laat bij de bal was en keeper Alessandro Kwant met een sliding redding kon brengen.

De tweede helft bracht wat meer vuur bij de Dijkenaars die naarstig op zoek gingen naar de openingstreffer. Met goede combinaties werd de verdediging van Voorschoten’97 onder druk gezet. En kansen kwamen er. In de 58e minuut was het een uitval via Nick van der Kraan op de doorgelopen Tom van Veen, echter zijn schot trof de bovenkant van de lat. Even later was het een vrije doorgang voor Brian Valstar na een pass van Steijn de Bruijn. Keeper Alessandro Kwant kwam goed zijn doel uit en wist er nog net een corner van te maken. Zo kreeg S.V. Honselersdijk een aantal mogelijkheden om het karwei af te maken. Voorschoten’97 kon hier weinig tegenover stellen en hanteerde noodgedwongen de lange bal, maar dat haalde weinig uit. Het laatste kwartier gaf de ploeg van Andre Lourens nog even gas. In de 82e minuut was het een mooie steek pass van Brent Gardien op de doorgelopen Steyn de Bruijn. Alleen richting doel probeerde Steyn de bal breed te leggen op een medespeler maar dat werd goed doorzien door de verdediging van Voorschoten’97. Ook Voorschoten’97 probeerde de laatste minuten nog wat te forceren via Thom Wijnalda die van afstand het probeerde, maar keeper Quinten van der Helm hield zijn doel schoon. De laatste kans was voor de Dijkenaars. In de 86e minuut mocht Brian Valstar een corner nemen en was het Nick van der Kraan die de bal binnen knikte met het hoofd, maar de bal werd op de doellijn gered. Na 91 minuten op de klok floot scheidsrechter Marcel Roeleveld voor het einde van de wedstrijd.

De winterstop is ingegaan. De selectie gaat van 3 januari tot 7 januari op trainingskamp. Op zaterdag 14 januari staat thuis een vriendschappelijk wedstrijd tegen SC Monster op het programma.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Nigel Hendrix, Vince van Hagen (geel), Max van der Kraan (geel, -83 Rik van Schie), Nick van der Kraan (geel), Joey Valstar, Youri Riepe, Steyn de Bruijn, Brian Valstar, Tom van Veen (A)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst