S.V. Honselersdijk ver in blessuretijd onderuit tegen Wippolder
maandag 3 oktober 2022

S.V. Honselersdijk kon na het goede spel van verleden week tegen HVV er helaas geen goed vervolg aan geven. In een spectaculaire eindfase ging de ploeg met 4-3 ten onder in de 97e minuut van de wedstrijd en bleef dus met lege handen achter.

Wippolder speelde vorig seizoen nog in de 2e klasse zondag, promoveerde en ging horizontaal over naar de 1e klasse zaterdag. Verleden week pakte Wippolder met 2-0 Forum Sport in en is dus een ploeg om terdege rekening mee te houden.

De wedstrijd was nauwelijks 3 minuten oud of de bal lag al in het net bij Wippolder. Linksback Tim Makkus verprutste de bal aan Brian Valstar en alleen op keeper Koen Buize schoot Brian netjes binnen, 1-0. Wippolder was even van slag en met een beetje geluk had de voorsprong snel groter kunnen worden. Vooral Tom van Veen was niet te houden voor de tegenstander. In de 8e minuut was Tom ver doorgedrongen in het strafschopgebied van Wippolder en kreeg een ideale kans. In plaats van zelf te schieten gaf hij de bal tikkie breed naar Brian Valstar, maar de bal werd net onderschept door de verdediging van Wippolder. Er leek geen vuiltje aan de lucht, totdat keeper Quinten van der Helm in de 18e minuut bij het uitspelen van de bal deze in de voeten schoof van Daley Uythof. Voor Daley was het een koud kunstje om de gelijkmaker te maken, 1-1. S.V. Honselersdijk pakte de draad weer goed op. Aanvallend zag het er nog steeds goed uit. Ondanks de straffe wind tegen ging de bal goed rond. In de 23e minuut was het Tom van Veen die op rechts de vrijstaande Brian Valstar aanspeelde. Brian trok naar binnen en net toen Brian de bal richting doel schoot werd Vince van Hagen vastgepakt in het strafschopgebied. Je zou zeggen een penalty, maar scheidsrechter Lochtenberg, die toch geen sterke wedstrijd floot, zag dit schijnbaar over het hoofd !! Hierna werd het wat slordiger bij de Dijkenaars en maakte Wippolder hier gebruik van door de lange bal te hanteren. Vooral Daley Uythof was de man die eigenhandig Wippolder op sleeptouw nam. In de 28e minuut was hij dichtbij de voorsprong nadat hij bij een snelle uitbal de verdediging van S.V. Honselersdijk te slim af was. Na een paar kapbewegingen schoot hij de bal maar net naast. Even later was het toch weer Daley Uythof die te veel ruimte kreeg en met zijn uithaal had keeper Quinten van der Helm geen antwoord op, 1-2.

De 2e helft was nauwelijks begonnen en daar stond de gelijkmaker alweer op het bord. Het was Steyn de Bruijn die op aangeven van Brian Valstar de gelijkmaker scoorde, 2-2. Niet veel later was het bijna weer raak. Uit een corner van Tom van Veen kopte Joey Valstar op de paal. Tussendoor een knappe redding van keeper Quinten van der Helm die een inzet van Jordy Krassenburg knap keerde. In de 61e minuut een domper omdat Tom van Veen wegens een blessure het veld moest verlaten en gewisseld werd voor Ben Wagener. In de 63e minuut een verre uittrap van keeper Quinten van der Helm waarop Brian Valstar goed reageerde en verdediger Colin Venema het nakijken gaf. Richting doel werd de bal te gehaast geschoten waardoor de bal ver naast ging. Beide ploegen gooiden hierna er nog een schepje bovenop waardoor het spel wat harder werd. In de 70e minuut werd Wippolder geholpen door scheidsrechter Lochtenberg toen Max van der Kraan een overtreding beging en scheidsrechter Lochtenberg te makkelijk de 2e gele kaart toonde aan Max. Met 10 man zou het dus een hele klus worden om de punten thuis te houden. Wippolder zag nu zijn kansen en ging volop in de aanval. In de 79e minuut werd Rik Luisman op rechts diep aangespeeld, maar er werd voor buitenspel gevlagd door de assistent scheidsrechter. Echter scheidsrechter Lochtenberg negeerde het vlagsignaal tot onbegrip van de Dijkse aanhang en liet doorspelen. Uiteindelijk kon Rik van Schie erger voorkomen door er een corner van te maken. Uit de corner werd het uiteindelijk toch 2-3 door een kopbal van Colin Venema. Een paar minuten later was S.V. Honselersdijk weer dichtbij de gelijkmaker. Bij een afgeslagen aanval werd de bal hard ingeschoten door Brent Gardien, maar werd van de doellijn weggehaald door de verdediging van Wippolder. Toch kwam de gelijke stand op het bord na 90 minuten. Uit een voorzet van rechts werd de bal door de net ingevallen Nigel Hendriks knap binnengekopt, 3-3. Nu was het weer Wippolder die volop druk zette en een aantal kansen kreeg, maar een paar schitterende reddingen van keeper Quinten van der Helm gaven nog hoop op een puntje. Echter scheidsrechter Lochtenberg liet lang doorspelen en dat gaf nog hoop voor Wippolder. In de 97e minuut dan toch de het doelpunt voor Wippolder. Uit een scrimmage voor het Dijkse doel kon Colin Venema de 3-4 scoren en zodoende S.V. Honselersdijk puntloos achter bleef.

A.s zaterdag gaat S.V. Honselersdijk op bezoek bij Nootdorp.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Max van der Kraan (2x geel), Michel van Giesen, Rik van Schie, Youri Riepe, Joey Valstar, Vince van Hagen (-60 Lars Ammerlaan), Brian Valstar, Tom van Veen (-61 Ben Wagener), Steyn de Bruijn (-83 Nigel Hendriks)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst