Afscheidswedstrijd Marcel Bruggeling
woensdag 27 juli 2022

Op vrijdag 19 augustus a.s. wordt tijdens een afscheidswedstrijd tussen een team van (Oud-)Westlandia en een team van (Oud-)Honselersdijk afscheid genomen van eerste elftalspeler en aanvoerder Marcel Bruggeling (33). Marcel stopt na 10 seizoenen in het shirt van S.V. Honselersdijk met voetballen en zet zijn loopbaan voort als Bestuurslid TC Bovenbouw, waartoe hij in het najaar van 2021 officieel benoemd werd.

Voor deze afscheidswedstrijd zijn twee teams samengesteld met spelers van respectievelijk R.K.V.V. Westlandia en S.V. Honselersdijk. Het team van Westlandia bestaat uit spelers met wie Marcel in de jeugd en/of selectie heeft gespeeld gedurende de acht seizoenen dat hij op sportpark De Hoge Bomen zijn kunsten vertoonde en o.a. het kampioenschap van de Zondag Hoofdklasse A heeft mogen vieren. De succesformatie van S.V. Honselersdijk bestaat uit spelers met wie hij in de afgelopen tien jaar heeft samengespeeld en waarmee hij o.a. promoties heeft weten te bewerkstelligen naar respectievelijk de tweede- en eerste klasse Zaterdag.

Marcel nam vanaf de eerste dag van zijn terugkeer bij S.V. Honselersdijk een leidersrol op zich en met ‘Brug’ als aanvoerder beleefden de Oranjehemden haar tot nu toe meest succesvolle seizoenen uit haar rijke voetbalhistorie. Marcel wordt geroemd om zijn duelkracht, spelinzicht en leiderschapskwaliteiten. Iedere verdediger die met hem speelde, ging zelf beter spelen. In de 273 wedstrijden die hij voor ons vlaggenschip heeft gespeeld, wist hij 8 keer het net te vinden. Hoewel hij zelf altijd wist te vertellen dat dit niet met iedere Honselse keeper mogelijk was, wist Marcel in officiële wedstrijden van het eerste elftal toch 49 keer de nul te houden. Daarnaast kreeg hij als verdediger in 10 seizoenen slechts 12 gele kaarten. Statistieken om trots op te zijn. Tot slot. Zowel de huidige- als voormalige keepers van S.V. Honselersdijk schrikken nog steeds wel eens wakker als zij terugdenken aan Brug zijn gouden linkerbeen op trainingen. Hoewel hij zelf zei zijn linkerbeen alleen te gebruiken om te werken aan het zelfvertrouwen van de keepers, wist hij menig bal achteloos in één van beide bovenhoeken te schieten. Met het voor hem kenmerkende juich-geluid wist iedereen op het veld weer hoe laat het was.

In het seizoen 2012-2013 maakte Marcel zijn debuut in het eerste elftal onder trainer Piet Boon. De wedstrijd op het Polanentoernooi tegen Die Haghe eindigde in een 3-1 verlies. In de 10 seizoenen die Marcel voor ons vlaggenschip is uitgekomen, heeft hij vele hoogtepunten mogen beleven. In het seizoen 2015/2016 werd op het terrein van KMD promotie naar de tweede klasse gerealiseerd. In het seizoen 2017/2018 promoveerde S.V. Honselersdijk, met Marcel als aanvoerder, naar de 1e klasse na historische wedstrijden op De Strijphorst tegen respectievelijk Valken ’68 (7-0) en Sparta AV (6-1). Na die laatste wedstrijd wilde Gerard Joling het shirt van onze Brug maar wat graag hebben om thuis in een vitrinekast in te lijsten. Andere hoogtepunten zijn de vele nacompetitiewedstrijden en natuurlijk de wedstrijd tegen Ado den Haag.

Namens de gehele club willen we Marcel hartelijk bedanken voor zijn jarenlange inzet in en voor de selectie. We wensen hem uiteraard veel succes en plezier toe met alles wat er nog op zijn pad mag komen en hopen natuurlijk dat hij nog jaren zijn bestuursfunctie als Hoofd TC Bovenbouw wil blijven invullen. Deze afscheidswedstrijd zien we als een mooi moment om Marcel nog één keer in het zonnetje te zetten!

Het programma van de afscheidswedstrijd ziet er als volgt uit:
19:00 uur: Betreden van het veld
19:15 uur: Aanvang wedstrijd (2x30 minuten)
20.30 uur: Officieel afscheidsmoment

Uiteraard is iedereen op vrijdag 19 augustus 2022 van harte welkom op Sportpark de Strijphorst om de afscheidswedstrijd van Marcel bij te wonen.

Graag tot dan!

Condubouw