S.V. Honselersdijk 2 verliest voorlaatste competitiewedstrijd
donderdag 2 juni 2022

Voor het 2de elftal begon de dag met een door leider Dick Hendriks zeer goed georganiseerd ontbijt bij hem thuis aan de Zwarte Dijk. Een jaarlijkse traditie geïnitieerd door voormalig trainer Frank van Zijl. Waar binnenshuis middels een buffetopstelling kon worden opgeschept, was er buiten meer dan voldoende ruimte om in de zon van het heerijke ontbijt te genieten. De zelf gegraven natuurvijver, netjes op de knieën aangelegde kiezelpaden en het huis nieuw in de verf, oogsten veel lof. Maar bij menig één ook verbazing aangezien de typische Dick-Hendriks-houding bekend staat als in elke broekzak een hand, waar alleen van afgeweken wordt bij het nuttige van een consumptie waarbij de linkerhand in de broekzak blijft zitten. Desondanks heeft Dick met z’n gezin er iets moois van gemaakt waarop zij trost mogen zijn. De al in augustus 2018 tot vrijwilliger van de maand verkozen Dick Hendriks, werd bedankt en ontving terecht een applaus voor dit mooie initiatief alvorens de groep richting Sport Park De Hoge Bomen vertrok.

In de wedstrijdbespreking complimenteerde trainer Jasper Steringa de ploeg voor de prestaties van het huidige seizoen. Waarbij handhaving werd veiliggesteld en er nog gestreden wordt voor een periode. Voor dit laatste zal er gewonnen moeten worden van de tegenstander van vandaag R.K.V.V. Westlandia 2. Helaas maakte speler-leider Max Onings geen onderdeel uit van de spelersgroep van vandaag. Hij was eindelijk weer aan het trainen en wedstrijden spelen, maar werd vorige week terug geworpen in zijn herstel door wederom een klaplong. Heel veel sterkte Max!

S.V. Honselersdijk trof een gebrand R.K.V.V. Westlandia welke de 3 punten in Naaldwijk wilde houden, om met een periodetitel het seizoen af te sluiten en zich op te maken voor een toetje. Bij S.V. Honselersdijk was de voetballende intentie aanwezig, maar leidde niet echt tot gevaar. Als zich een kans voordeed ontbrak de scherpte. In tegenstelling tot de groen witte welke fouten aan de Honselse kant genadeloos afstrafte. Een dekkingsfout, man uit de ruig laten lopen en vanuit de kluts geproduceerde boogballetje zorgde ervoor dat er in de rust een 3-0 achterstand op het scorebord stond.

Onder toeziend oog van uit het ziekenhuis ontslagen Max Onings, probeerde S.V. Honselersdijk in de tweede helft meer druk te zetten om tot meer kansen te komen. Uiteindelijk moest het vandaag terecht haar meerdere erkennen in de nummer 4 van de ranglijst. De van een longontsteking teruggekeerde Pawel Rubin redde de eer door de eindstand op 5-1 te zetten.

Volgende week zaterdag om 11.00 uur is de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Voorschoten’97 2 op Sportpark De Strijphorst.

Barry Botman, Rick Grootscholten, Jorne Persoon (Stef van der Vlis), Marcel Bruggeling (Pawel Rubin), Nick Duijvestijn, Marcel Duijvestijn (A), Daan van Elswijk, Ben Wagener (Stijn Hofland), Joey van Marrewijk, Brian Valstar (Rob van Veen), Nigel Hendriks

Verslag: Marcel Bruggeling

Sosef & v/d Knaap