Honselse gezelligheid op supportersreis naar Monnickendam
donderdag 2 juni 2022

Eindelijk was het weer zo ver: een supporters reisje. Na 2 seizoenen met corona perikelen en de daarbij horende maatregelen, konden we eindelijk weer op pad.

De keuze was inmiddels niet echt ruim meer, dus kwamen we uit bij de uitwedstrijd tegen Monnickendam. Het Hemelvaart weekend was niet helemaal optimaal, maar liever dat, dan helemaal niet weg. Door de finale van Feyenoord in Tirana, verplichtingen met het gezin, gezondheid, de laatste wedstrijd van het seizoen feestjes en enkele mogelijke kampioenschappen, konden enkele vaste supporters (feestneuzen) helaas niet mee. Dat was jammer voor hen, je zal het maar missen. Het kon de pret overigens niet drukken. We hadden er zin in.

Vrijdagmiddag werd er met een uitermate gezellige groep om 14.00 uur koers gezet richting Volendam alwaar we zouden overnachten. De muziek stond aan en de koelkast van de Kwibus was rijkelijk gevuld. Daar de drank pot niet echt goed gevuld was, hadden we Brance Media bereid gevonden om de drank te sponsoren. Namens iedereen bedankt daarvoor!! Rond 15.45 uur kwamen we aan in het pittoreske Volendam. We verbleven in Hotel Spaander, op de wel bekende Dijk in Volendam. Een gezellig, goed en historisch hotel.

Na wat drankjes te hebben genuttigd aan de hotel bar, werd er koers gezet naar het restaurant, nou ja koers gezet, het was vanuit het hotel 100 meter links af. Na een heerlijk hapje eten hadden de meeste nog dorst, dus gingen we nog even naar een gezellig tentje aan de Dijk. Gelukkig sloten zij de deuren om 01.00 uur en kon iedereen voldaan naar zijn bed.

Op zaterdag eerst een heerlijk ontbijt, bakkie en voor sommige een kleine wandeling over de Dijk en door de haven. Daarna met de bus naar Monnickendam, want daar moest het gebeuren. Net voordat de selectie arriveerde, hadden we ons gesetteld op het gezellige terras voor de kantine. Even nog wat eten en de eerste drankjes verschenen weer op het terras. De liefhebbers konden binnen de kwalificatie van de Formule 1 volgen, maar de meeste gingen er eens goed voor zitten.

De periode titel stond op het spel, net als bij het 2e. Wie had dat gedacht? Beide selectie teams in de race voor de prijzen. Een groot compliment voor de trainers, staf en natuurlijk onze helden zelf. Het 2e is er uiteindelijk niet in geslaagd, om een goed seizoen te bekronen, met een plaats in de nacompetitie. Toch moeten wij ze feliciteren, met alle prestaties dit jaar. Top!

Dan moest het 1e het maar doen. Wat bij Honselersdijk zijn we gek op toetjes.

Na het optrekken, van wat oranje bewolking, kon de wedstrijd beginnen. Al vrij snel werd duidelijk, dat Monnickendam 1 punt wel genoeg vond. Zij waren dan immers 100% veilig. Toch was het Monnickendam dat uit een counter de score opende. Honselersdijk zette daarna wat meer aan, wat resulteerde in een verdiende gelijkmaker van Tom van Veen. De 2e helft probeerde onze mannen van alles, maar een doelpunt zou niet meer vallen. Wel hadden we inmiddels de vrijwillig van het jaar gescout. Deze Monnickendammer rende het vuur uit z’n schoenen, om het iedereen naar de zin te maken. Samen met wat anderen, is dat zeker gelukt. Prima club dat Monnickendam. Hulde!

Door de uitslagen op de andere velden, hebben we het pakken van de 3e periode helaas niet meer in eigen hand. Nootdorp staat er het beste voor op dit moment. Op doelsaldo weliswaar (+6).

De opdracht is dus duidelijk, nog 1 keer knallen tegen Voorschoten en dan maar kijken of het voldoende is.

De uitslag was even slikken voor iedereen, maar na korte tijd werd sfeer weer opgedreven tot grote hoogte. Supporters samen met de selectie en staf aan een kleine versnapering, geholpen door een live optreden, lapje vlees van de BBQ, gebakken door onze eigen Pius. Wat wil je nog meer. Gezellig even na borrelen. De tap was inmiddels vakkundig geleegd en dus kwamen de bij Honselersdijk supporters zo geliefde flessen gerstenat op tafel.

Rond 19.00 uur ging het weer huiswaarts. Onderweg nog even een Pitstop. Een goed idee van Richard Prins. Na een heerlijk broodje warm vlees konden we de laatste etappe aanvangen. Nog wat drinken, dansen en zingen in de bus en voor je het weet sta je weer op de parkeerplaats van de voetbal.

Sommigen gingen nog even mee de kantine in, om met een groepje van de selectie de Champions League finale te kijken, maar bij de meeste was de accu leeg en ging men lekker naar huis om bank zaken te doen.

Het zat er weer op.

Iedereen bedankt voor een geweldig weekend en hopelijk zitten we volgend seizoen in een poule met aantrekkelijke “weekendje weg” tegenstanders. We gaan het zien.

Groeten,
De organisatie.