Gehandhaafd tweede elftal van S.V. Honselersdijk verliest in Leiderdorp
vrijdag 20 mei 2022

Op zaterdagochtend om 11:00 uur stond voor ons 2e elftal de uitwedstrijd tegen RCL uit Leiderdorp op het programma. De ploeg van trainer Jasper Steringa trad de wedstrijd aan, verzekerd van handhaving in de reserve 1e klasse A. Gezien de omstandigheden een knappe prestatie. Het is belangrijk dat ons 2e elftal minimaal op dit niveau actief is, voor de aansluiting naar het 1e elftal.

Na het verwennen van de innerlijke mens middels de traditionele “cake van de week”, begon trainer Jasper Steringa de interactieve wedstrijdbespreking. Met de 1-4-3-3 met de punt naar achteren formatie uitgetekend op het taktifol kleefbaar coachbord, werd het strijdplan voor vandaag uit één gezet. In de opstelling ontbrak rots in de branding Pawel Rubin wegens een schorsing en startte JO19-1 spelers Daan van Elswijk en Bart van der Ende in de basis.

In de eerste helft liet S.V. Honselersdijk goed voetbal zien. Vanuit een verzorgde opbouw en positiespel kwam de Honselse ploeg tot meerderde kansen voor o.a. Daan van Elswijk en Joey van Marrewijk. Een opkomende Nick Duijvestijn probeerde eenmaal dichtbij het doel van RCL de bal voor te zetten, maar had achteraf voor eigen succes kunnen gaan. Ook RCL kreeg kansen en raakte hierbij éénmaal de paal. Met de bekende brilstand (0-0) gingen beide ploegen de kleedkamer in. Trainer Jasper Steringa nam de gelegenheid om zijn ploeg klaar te stomen voor de resterende 45 minuten en stak niet onder banken of stoelen bij vlagen te genieten van het vertoonde spel.

In de tweede helft gebeurde er veel en werd het een open wedstrijd. Nadat RCL op voorsprong was gekomen, kopte Nick Duijvestijn uit een goed genomen corner de 1-1 binnen. Milan Vijftigschild (enkel) en Luuk Boers (lies) vielen geblesseerd uit en werden vervangen door Rick Grootscholten en de uitgeruste Lowel Dijkhuizen (JO19-1). Onder aanvoering van Marcel Duijvestijn ging het elftal opzoek naar de voorsprong. Met nog 5 minuten te spelen was het de goed ingevallen Rob van Veen die vanuit een voorzet van linksbuiten Joey van Marrewijk de 1-2 binnenschoot. Helaas werd deze voorsprong in de resterende tijd verspeeld. Joey van Marrewijk kwam nog dichtbij de gelijkmaker. In de laatste seconden voorkwam Keeper Barry Botman erger door een schitterende redding op een vrije trap rand zestien meter.

Het 3-2 verlies zorgde uiteraard voor balende spelers, maar ook voor positiviteit gezien het goede spel. Positief was ook grensrechter Hans van der Vlis. Onopvallend en objectief zoals een goed vlagger betaamd. Hans bedankt! Door de blessures van Luuk Boers en Milan Vijftigschild mochten Daan van Elswijk en Bart van der Ende door naar het 1e elftal, welke zich knap veilig speelde door een overwinning op ZOB met 1-3. Gefeliciteerd en op naar een mogelijk toetje!

Opstelling: Barry Botman, Stef van der Vlis, Luuk Boers (Rick Grootscholten), Marcel Bruggeling, Nick Duijvestijn, Marcel Duijvestijn (A, geel), Milan Vijftigschild (Lowell Dijkhuizen), Daan van Elswijk, Stijn Hofland (Rob van Veen), Bart van der Ende

Verslag: Marcel Bruggeling
Foto: Website RCL, ter illustratie