S.V. Honselersdijk stelt na de rust orde op zaken
maandag 18 april 2022

S.V. Honselersdijk deed door de mooie 5-2 overwinning op CSV Bol goede zaken en het klom daardoor naar een knappe gedeelde 5e plek op de ranglijst.

S.V. Honselersdijk moest het vandaag stellen zonder de geschorste Kevin Bogaards en de op vakantie zijnde Rick van Schie. Vandaag was het een feestelijke dag op Sportpark de Strijphorst. De gehele vereniging werd n.l. deze zaterdag voorzien van een nieuw tenue. En na de 5-2 overwinning van het standaard team op CSV BOL maakte het de dag helemaal compleet.

In de eerste helft leek het wel of het prachtige tenue van de thuisploeg niet vuil mocht worden. Er zat weinig vechtlust in. De tegenstander was feller en had merendeels het balbezit. Al rustig combinerend ontwrichtte het de verdediging van S.V. Honselersdijk. Het team van Andre Lourens kon daar maar weinig tegenover stellen. Het middenveld leed keer op keer slordig balverlies ,waardoor weinig kansen gecreƫerd werden. In de 17e minuut was CSV BOL dichtbij de openingstreffer. Een verre ingooi van Jurre van Lingen werd maar net naast het doel gekopt door Danny Konijn. De Langedijkers drongen meer aan en een paar minuten later was het wel raak. Na een uitgespeelde aanval via de rechterkant kon Martijn Ton de bal vrij gemakkelijk voorgeven. De inkomende Danny Konijn werd geen strobreed in de weg gelegd, waardoor hij vernietigend uit kon halen en keeper Quinten van der Helm kansloos liet, 0-1. De thuisploeg was even van slag want niet veel later was het een identieke situatie aan de linkerkant. Nu kon Danny Konijn ongehinderd een voorzet los laten en was het maar goed dat Bas Jonker in het zijnet schoot. De beste kans in de eerste helft voor S.V. Honselersdijk was in de 23e minuut toen Tom van Veen door de verdediging van CSV BOL snelde en alleen voor keeper Xander Snoek rakelings naast schoot. Dit was eigenlijk het enige wapenfeit van de Dijkenaars in de eerste helft. Het initiatief bleef bij CSV BOL dat toch wat kansjes kreeg, maar bij het rust signaal toch maar op een magere 0-1 voorsprong stond.

Na de rust veranderde het spelbeeld en was S.V. Honselersdijk de betere ploeg, maar het duurde even totdat de ploeg echt op stoom kwam. In de 59e minuut kwam dan het eerste gevaar. Uit een corner van Tom van Veen werd de bal door Max van der Kraan doorgekopt op Steyn de Bruijn. De omhaal van Steyn werd door keeper Xander Snoek tot corner verwerkt. De corner daarop had wel resultaat. De corner van Youri Riepe bereikte, via het hoofd van Max van der Kraan, Michel van Giesen die de gelijkmaker scoorde, 1-1. Een heerlijke opsteker die het vertrouwen in de ploeg deed groeien. De duels werden gewonnen en men wist elkaar beter te vinden. CSV BOL liet het in deze fase helemaal afweten. In de 69e minuut een een-tweetje tussen Lars Ammerlaan en Joey Valstar waarbij laatstgenoemde zijn voorzet tot corner verwerkt zag worden. De corner van Tom van Veen werd knap door Max van der Kraan binnengekopt, 2-1. En S.V. Honselersdijk rook meer. In de 73e minuut een onderschepping van Lars Ammerlaan, die Tom van Veen in staat stelde om zijn 150e doelpunt voor S.V. Honselersdijk te scoren, 3-1. In de 82e minuut werd opnieuw de verdediging van de Langedijkers weggespeeld. Het was Steyn de Bruijn die uiteindelijk ongehinderd een voorzet los liet op de inkomende Luke Groenenboom en hij scoorde de 4-1. De 5-1 score uit de heenwedstrijd leek bijna geƫvenaard te worden, maar in de 85e minuut wist CSV BOL met behulp van de goed leidende scheidsrechter Arlo Hemkes toch tegen te scoren. Uit een corner werd Steyn de Bruijn in een luchtduel volledig in de rug gelopen. Je zou verwachten dat scheidsrechter Arlo Hemkes hier voor een overtreding zou fluiten maar liet doorspelen waardoor Timon Plak kon tegen scoren, 4-2. Maar het slotakkoord was toch weer voor S.V. Honselersdijk. In de 87e minuut werd Youri Riepe bediend door Nick van der Kraan. Het schot van Youri werd enigszins verrast door keeper Xander Snoek. Keeper Snoek kon er nog net een handje tegen krijgen, maar invaller Ben Wagener was er als de kippen bij om de bal alsnog binnen te koppen, 5-2.

Een mooie overwinning en dat geeft de burger goede moed richting de derby a.s. zaterdag tegen Velo in Wateringen.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Max van der Kraan (geel), Michel van Giesen, Nick van der Kraan, Lars Ammerlaan, Joey Valstar, Youri Riepe, Luke Groenenboom (-85 Ben Wagener), Steyn de Bruijn, Tom van Veen (A)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst