S.V. Honselersdijk slaat in de 2e helft toe en wint met 2-1 van Argon
maandag 21 maart 2022

Twee hard werkende sportieve ploegen vochten negentig minuten lang voor de winst. Uiteindelijk trok S.V. Honselersdijk in een rommelige wedstrijd aan het langste eind. Twee foutjes in de verdediging van Argon waren debet aan de cruciale 2-1 winst voor de thuisploeg.

Een overwinning was noodzakelijk om toch weer in de grote middenmoot terecht te komen. In het begin van de wedstrijd zag dit er niet naar uit. Een feller Argon drong S.V. Honselersdijk ver terug op eigen helft. De thuisploeg had, mede door de harde wind schuin over het veld, moeite om de bal in eigen ploeg te houden. Argon, juist gesteund door de wind, was in het begin de gevaarlijkste ploeg. Het kreeg in die fase dan ook menige corners, maar met kunst en vliegwerk bleef de thuisploeg overeind. Maar in de 9e minuut was er geen houden meer aan. De bal werd na een afgeslagen corner opnieuw in het strafschopgebied gebracht. In het overvolle strafschopgebied wist Robin Voorend de bal op de paal te schieten en met geluk kreeg hij opnieuw de bal voor zijn voeten en toen was het wel raak, 0-1. S.V. Honselersdijk kon hier weinig tegenover stellen. Het kreeg wat vrije trappen te nemen, maar die waren een prooi voor keeper Martijn van Wandelen. Argon was gewoon de betere ploeg in de eerste helft.

Toch kwam Argon tegen het eind van de eerste helft goed weg toen Steyn de Bruijn diep ging op een lange bal van Michel van Giesen. Keeper Martijn van Wandelen kwam ver zijn doel uit en met een te hoog been raakte hij Steyn in zijn gezicht. Vreemd dat scheidsrechter Remco Appel hier niet voor floot. Een kaart had hiervoor zeker op zijn plek geweest. Net voor het verstrijken van de 1e helft kreeg S.V. Honselersdijk de beste kans van de wedstrijd. Na een fraaie aanval via Youri Riepe was het Steyn de Bruijn die uithaalde, maar keeper Martijn van Wandelen stak hier nog een handje voor.

De tweede helft was het S.V. Honselersdijk die het initiatief nam. Vanaf het begin zat het kort op de bal en gaf het Argon geen gelegenheid om lekker in de wedstrijd te komen. In de 49e minuut was het dan ook bijna raak. Tom van Veen kwam op links goed door en zijn voorzet werd maar net naast gekopt door Nick van der Kraan. In de 59e minuut ging verdediger Mika Keizers in de fout nadat hij Steyn de Bruijn in het strafschopgebied vast hield en scheidsrechter Remco Appel terecht voor een penalty floot. Dit buitenkansje werd feilloos benut door Tom van Veen, 1-1. Een geschrokken Argon bracht 3 wisselspelers binnen het veld voor meer aanvallend vermogen. In de 65e minuut leek dit bijna resultaat te hebben toen Dylan Bergkamp een uitgelezen kans kreeg, maar de voet van keeper Quinten van der Helm bracht redding. Argon ging nu risico nemen en via keeper Martijn van Wandelen werd de bal naar voren geramd waar het centrale duo Michel van Giesen en Max van der Kraan knap stand hielden. In de 77e minuut probeerde keeper Martijn van Wandelen opnieuw de bal naar voren te knallen echter randje strafschopgebied wist Steyn de Bruijn hier nog net een voetje voor te zetten. Steyn kon toen ongehinderd richting doel en de 2-1 voorsprong noteren. Hierna werd het nog een spannend kwartiertje en zat er een stunt tegen de nummer 3 van de ranglijst in. Maar Argon gaf zich nog niet gewonnen. In de 83e minuut werd Sven Beek op rechts vrijgespeeld en zijn uithaal belandde via de voet van Rick van Schie op de bovenkant van de lat en werd tot corner verwerkt. Maar veel kon Argon niet meer uitrichten en na het laatste fluitsignaal was de blijdschap dan ook groot.

Zaterdag gaat de ploeg van trainer Andre Lourens op bezoek bij Forum Sport.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Max van der Kraan, Michel van Giesen, Rik van Schie, Nick van der Kraan (geel), Joey Valstar, Youri Riepe, Kevin Bogaards (-72 Luke Groenenboom), Steyn de Bruijn, Tom van Veen (A)

Verslag en foto's: Jan de Brabander

Condubouw