S.V. Honselersdijk wil 3de elftal nieuw leven inblazen
woensdag 2 februari 2022

Volgend seizoen wil S.V. Honselersdijk weer met een 3de elftal gaan werken. Jarenlang heeft het 3de elftal een belangrijke rol gespeeld als springplank voor spelers waarbij de stap naar het 2de en 1ste elftal nog net iets te groot was. Door een uiteindelijk gebrek aan spelers, moest helaas de stekker uit het 3de elftal. Jan van Marrewijk TC lid Senioren en JO19: “Met 3 trainers en 16 spelers zag het op voorhand goed uit.”

Gesteund door het bestuur en samen met Bestuurlid TC Bovenbouw Marcel Bruggeling wil Jan er alles aan doen om het 3de elftal vanaf het seizoen 2022-2023 weer nieuw leven in te blazen. Marcel: “Een club als S.V. Honselersdijk moet naast het 1ste en 2de elftal een 3de elftal hebben waar je naast gezelligheid ook prestatief voetbal kan spelen middels 2 trainingsavonden in de week en wedstrijden op een goed niveau.” Idealiter bestaat het 3de elftal uit een mix van ervaren spelers en spelers overgekomen vanuit de jeugd. “Het opleiden stopt niet na de JO19. Een 3de elftal helpt enorm in de ontwikkeling van spelers die nog even moeten rijpen alvorens zij de stap kunnen maken naar het 2de en uiteindelijk 1ste elftal.”

Voorbeelden van voormalig 3de elftal spelers die nu actief zijn in het 1ste en 2de elftal zijn Luuk Boers, Jorne Persoon, Rob van Veen, Rick Grootscholten, Nick Duijvestein, Stijn Hofland, Lars Ammerlaan en Barry Botman. Lars: “In mijn laatste seizoen in het 3de elftal maakte ik ruim 20 doelpunten, wat mij vertrouwen gaf dat ik er klaar voor was om door te stromen. Gezamelijke activiteiten en af en toe mee doen met het 2de elftal, zorgde voor een goede aansluiting.” Barry Botman ging als keeper een jaar vervroegd naar de senioren. “Het 3de elftal is echt een belangrijk elftal voor jeugdspelers om te wennen aan de senioren. Naast veel gezelligheid speelde we op een hoog niveau en kreeg ik keeperstraining gezamenlijk met de keepers van het 1ste en 2de elftal van keeperstrainer Janco Koole.” Luuk maakte 2 seizoenen geleden de stap en deelt de positieve ervaringen. “Na eerst met het 1ste en 2de elftal meegetraind te hebben kwam ik in het 3de elftal terecht van trainer Patrick van Schie. Als 3de efltal speler wordt er op je gelet en krijg je de kans om je te laten zien in het 2de elftal.”

Maar ook in het verleden zijn er legio voorbeelden van spelers die begonnen zijn in het 3de elftal en hun sporen verdient hebben in het 1ste. Denk hierbij onder andere aan clubiconen als Marcel Noordam, Marco Penning en Leo Lievaart.

Achter de schermen wordt hard gewerkt om het 3de elftal vorm te geven. Naast trainers en staf is het belangrijk om uiteindelijk voldoende aantal spelers te vinden. Jan: “We hebben minimaal 16 spelers nodig om het levensvatbaar te laten zijn.” Er heeft zich een voormalig 1ste elftal speler gemeld die graag hierover meedenkt en een rol wil spelen. Jan: “Uiteindelijk moeten we het als club organiseren, maar juichen het zeer toe dat mensen meedenken en betrokken willen zijn.” Dit kan zijn als trainer, speler, leider of sponsor.

Wil jij ons helpen om het 3de elftal, met ingang van het seizoen 2022-2023 nieuw leven in te blazen? Schroom niet om contact met ons op te nemen via onderstaande contactgegevens.

Jan van Marrewijk | TC Senioren en JO19 | selectie@svhonselersdijk.nl | 06-43359089
Marcel Bruggeling | Bestuurslid TC Bovenbouw | tc-bovenbouw@svhonselersdijk.nl | 06-52281152
Erwin van der Mark | Voorzitter | voorzitter@svhonselersdijk.nl | 06-51542374

Sosef & v/d Knaap