Eerste elftal neemt punt mee terug uit Hoorn
maandag 22 november 2021

Langer in de bus dan op het veld. Afgelopen zaterdag stond voor het eerste elftal één van de verste uitwedstrijden van het seizoen op het programma, uit bij Zwaluwen'30 in Hoorn. De lange busrit heen en terug is gelukkig niet voor niets geweest, aangezien de Honselersdijkers met een 1-1 gelijkspel terug in de bus stapten.

De afwezigheid van supporters langs de lijn beviel beide elftallen aanvankelijk slecht, in de eerste elftal wisten zowel Zwaluwen'30 als S.V. Honselersdijk geen sterke indruk achter te laten. Er werden vrij weinig kansen afgedwongen, het voordeel was wel dat het spel regelmatig op en neer ging door het vele slordige balverlies van beide kanten.

Enig moment van opwinding in de eerste helft was een vermeend "penalty-moment". Uit een vrije trap van S.V. Honselersdijk leek de bal op een hand van een Hoornse voetballer terecht te komen, maar de scheidsrechter wees niet naar de stip. De enige opbrengst van dit moment was een gele kaart voor middenvelder Youri Riepe vanwege protesteren bij de arbitrale leiding.

In de tweede helft kwam de wedstrijd pas echt op gang, mede doordat de ploeg van trainer André Lourens meer druk wist uit te oefenen op de gastheren. Zo'n tien minuten na rust resulteerde dit in de openingstreffer. Verdediger Brent Gardien zette goed druk op de tegenstander, veroverde de bal en wist met zijn scherpe voorzet een eigen doelpunt af te dwingen. Een vervroegd Sinterklaascadeau van Zwaluwen'30 aan de bezoekers, dit cadeau werd natuurlijk gretig uitgepakt door de oranjehemden.

In het restant van de tweede helft volgden er nog diverse (kleine) kansen voor ons eerste elftal. Helaas werden de mogelijkheden niet benut en was de eeuwenoude voetbalwet weer van toepassing. Als je zelf het doelpunt niet maakt... Jullie kunnen het al raden, Zwaluwen'30 wist tegen de verhouding in toch nog de gelijkmaker te produceren.

Na de gelijkmaker kon in de slotfase van de wedstrijd het dubbeltje nog beide kanten opvallen, maar uiteindelijk werden de punten gedeeld op het supportervrije sportpark van Zwaluwen'30. Het gelijkspel betekent wel dat ons eerste elftal de gehele maand november in de competitie nog ongeslagen is, een sterke opleving na een minder begin van de competitie!

Komend weekend sluit het eerste elftal de voetbalmaand november af met een thuiswedstrijd tegen AFC. We hadden jullie graag willen verwelkomen langs de lijn, maar helaas blijft Sportpark de Strijphorst ook komende zaterdag gesloten voor publiek.

Opstelling: Quinten van der Helm, Brent Gardien, Michel van Giesen, Max van der Kraan, Rik van Schie, Joey Valstar (A), Nick van der Kraan (-60, Tom van Veen), Youri Riepe, Brian Valstar (-86, Ben Wagener), Kevin Bogaards, Steyn de Bruijn

Zoomin'