Honselse feestweek morgen van start!
dinsdag 29 juni 2021

Voor het tweede jaar zorgt Covid voor dat de Westlandse feestweken niet ‘normaal’ plaats kunnen vinden. De Honselse Feestweek is echter voor álle Honselersdijkers ‘het startschot van de zomer’; juist nu! Daarom heeft de Honselse Feestweek in 2021 een bomvol, corona-proof programma van 30 juni t/m 3 juli. Last-minute is het mogelijk geworden om tóch, onder strikte voorwaarden, een terras en een glazen huis met de Feestweek Radio studio te openen op het ‘Voorhofplein’! Het volledige programma, alle details en inschrijfmogelijkheden zijn te vinden op www.honselsefeestweek.nl en in de officiële Honselse Feestweek smartphone app.

Feestweek Radio
Na het succesvolle kanaal Feestweek TV vorig jaar, wordt in 2021 de interactie met de Honselersdijkers gezocht via het online radiokanaal Feestweek Radio. Vanaf woensdag 30 juni 18:00 t/m zaterdag 1 juli 18:00 uur wordt er non-stop uitgezonden. Bekende dorpsgenoten maken eigen programma’s, zoals de Ochtendshow met Paul Sosef en de Wielershow met Jan van Staalduinen. Maar ook ‘klassieke’ programmaonderdelen als de DJ Contest en de live bands zijn te horen. Feestweek Radio is te beluisteren via de website en app van de Honselse Feestweek.

Honsel Kids
Voor de jonge Honselersdijkers is er elke dag wat wils; van de Visclinic op woensdag t/m het Scouting Honselersdijk Speeltuinen Spel op zaterdag. Nieuw zijn het Honsels Kidsfeest op het sportpark van SV Honselersdijk en er is een unieke Escaperoom in de RK Kerk. Maar uiteraard staan ook de jaarlijkse ‘klassiekers’ als de Kids Workshops, Kinderbingo, Bar de Burcht Kinderloop en het Honsels FIFA Kampioenschap op de agenda. Snel inschrijven dus!

Sport en Spel
Voor de volwassen Honselersdijkers een Corona-proof combinatie van online en aangepast offline vertier in 2021. Uiteraard wordt er op woensdag afgetrapt met de (online) Grote Honselse Pubquiz onder leiding van Quiz Brothers. De Wielerronde van Honselersdijk wordt eenmalig gereden op het wielerparcours van Westland Wil Vooruit. Hierbij is, binnen de geldende Corona-maatregelen, publiek welkom. Op vergelijkbare wijze wordt de Bar de Burchtloop afgewerkt op de baan van Olympus ’70 in Naaldwijk. De traditionele Reclamekaravaan vindt dit jaar niet plaats op het wielerparcours, maar een kleine Karavaan doorkruist het dorp om de Honselersdijkers in hun voortuin te laten meegenieten. Nieuw is tevens de Honsels Tuinpad Wandeldag op zaterdag en een Bootcamp, naast de traditionele Ladies & Men Ride, Yoga en Bromparade.

Honselersdijker van het Jaar
De afgelopen weken is een tiental Honselersdijkers genomineerd voor de titel Honselersdijker van het Jaar. De komende week kan nog gestemd worden en op zaterdag 3 juli wordt de Honselersdijker van het Jaar 2021 bekendgemaakt. Tevens voor de eerste keer is er een kunstroute ‘Kunst voor het Raam’ door heel Honselersdijk. Daarbij exposeren bewoners hun favoriete (eigengemaakte) kunstwerken.

Hof van Honsel Feestweek Terras
Door de verruiming van de Corona-maatregelen is het mogelijk om toch een feestje te vieren op het ‘Voorhofplein’ aan de Dijkstraat. Op een afgesloten feestterrein opent het Hof van Honsel Feestweek terras haar deuren en zal ‘het glazen huis’, de studio van Feestweek Radio, geplaatst worden.

Meevieren van de Honselse Feestweek op het plein is binnen onderstaande strikte voorwaarden mogelijk:
- Koop een kaart voor een middag of een avond via www.honselsefeestweek.nl voor een symbolisch bedrag van € 5,00 (incl. 1 consumptie).
- Installeer de Corona Check App op je smartphone
- Bezoekers die volledig gevaccineerd zijn: Indien u uw 2e Corona vaccinatie meer dan 2 weken geleden heeft gekregen, zal dit in de Corona Check App worden weergegeven, die bij de toegang wordt gescand.
- Bezoekers die niet volledig gevaccineerd zijn: Laat je gratis testen op één van de officiële ‘Testen voor Toegang’ testlocaties. De dichtstbijzijnde bevindt zich op De Werf 15 in Den Haag (6 km van Honselersdijk). Maak een afspraak via www.testenvoortoegang.nl Uw testresultaat wordt automatisch weergegeven in de Corona Check App, die bij de toegang wordt gescand.
- Meenemen van uw legitimatiebewijs voor toegang tot het event is vereist.
- Mensen die niet volledig aan bovenstaande voorwaarden voldoen, zullen worden geweigerd.

Ondanks alle beperkingen is het dus gelukt een breed programma samen te stellen. We hopen zo veel mogelijk Honselersdijkers te begroeten van 30 juni t/m 3 juli tijdens de Honselse Feestweek.

jem-id