Het grote aftellen is begonnen: nog 50 dagen...
vrijdag 30 oktober 2020

Het grote aftellen is begonnen! Vandaag is het op de kop af nog 'maar' 50 dagen tot het Kerstrad, hét jaarlijkse evenement waar iedereen met een oranje (voetbal)hart naar uitkijkt. Dit jaar zal het Kerstrad op zaterdag 19 december helaas in een aangepaste vorm plaats moeten vinden in verband met de corona-maatregelen, maar dat het Kerstrad doorgaat is een ding dat zeker is!

De organisatie is achter de schermen druk bezig om een corona-proof editie van het Kerstrad te ontwikkelen. Binnenkort volgt er meer informatie over hoe de speciale editie van het Kerstrad eruit komt te zien, maar we kunnen alvast wat zorgen bij jullie wegnemen.

Tijdens de eerder georganiseerde persconferentie uitte voorzitter Erik Sosef zijn zorgen over de verspreiding van de Kerstradkriebels door Honselersdijk en omstreken. Echter blijkt uit de eerste metingen dat de aankondiging over het doorgaan van het Kerstrad z'n vruchten heeft afgeworpen. De Kerstradkriebels verspreiden zich weer ouderwets door het dorp, sterker nog: op sommige plekken begint het weer naar paling te ruiken!

Dit toont maar weer eens aan dat er niets is dat het Kerstrad af kan stoppen. De Kerstrad-gekte waar iedere Honselersdijker al vroeg mee in aanraking is gekomen, blijkt sterker te zijn dan iedere andere gebeurtenis die viraal om zich heen kan grijpen. Hoe sterk de Honselse gezelligheid is, zullen we op zaterdag 19 december gaan zien: over 50 dagen zal de Kerstrad-gekte weer tot het jaarlijkse hoogtepunt oplopen.

Tot die tijd willen we alle leden, vrijwilligers, sponsoren, toeschouwers, maar zeker ook de welbekende dagjesmensen vragen om zich aan de geldende corona-maatregelen te houden. Alleen op die manier houden we de hoop op een zo uitgebreid mogelijk Kerstrad levend, alleen samen houden we het rad draaiende.

Kijk hieronder de persconferentie nog een keer terug:

Condubouw