BREAKING: Kerstrad 2020 gaat door!
donderdag 22 oktober 2020

Tijdens de speciaal ingelaste persconferentie heeft het Ministerie van Feest dinsdagavond een belangrijke aankondiging gedaan: het Kerstrad 2020 gaat door! De vorm waarin het Kerstrad dit jaar plaats zal vinden is afhankelijk van de op dat moment geldende corona-maatregelen, maar het staat vast dat hét jaarlijkse evenement doorgaat.

Voorzitter Erik Sosef gaf dinsdagavond aan zich zorgen te maken over de Kerstradkriebels in Honselersdijk en omstreken. Normaliter is oktober de maand dat de Kerstradkriebels om zich heen grijpen in het dorp, met als epicentrum onze voetbalvereniging. Dit jaar blijkt echter, mede door het uitblijven van de vele sociale contactmomenten, dat de Kerstradkriebels zich minder snel verspreiden.

Om ervoor te zorgen dat er in de komende 2 maanden alsnog een ware Kerstrad-koorts losbarst in ons dorp heeft het Ministerie van Feest dinsdag aan alle onzekerheid een eind gemaakt. Het Kerstrad is voor vele Honselersdijkers een feest waar zij zich aan vast kunnen klampen in de donkere dagen voor Kerst. Het definitief doorgaan van het Kerstrad kan daarom ook als het licht aan het einde van de donkere tunnel gezien worden.

Uiteraard is het ideaalplaatje nog steeds een fysiek Kerstrad waarbij er een (beperkt) aantal bezoekers zijn toegestaan in de Sosefhal. Echter ligt het in de lijn der verwachting dat dit gezien de corona-maatregelen niet mogelijk is. Vandaar dat het Ministerie van Feest zich de komende tijd achter de schermen zal buigen over een online editie van het grootste evenement in Honselersdijk en omstreken.

Begin december zal er via de social media kanalen van S.V. Honselersdijk meer bekendgemaakt worden over de vorm waarin het Kerstrad door zal gaan. Tot die tijd willen we alle leden, vrijwilligers, sponsoren, toeschouwers, maar zeker ook de welbekende dagjesmensen vragen om zich aan de geldende corona-maatregelen te houden. Alleen op die manier houden we de hoop op een fysiek Kerstrad levende, alleen samen houden we het rad draaiende.

Heb je de persconferentie gemist of wil je deze nogmaals terugzien? Je kijkt de persconferentie hieronder terug!

Van der Meer verzekeringen