Eerste 3 punten voor S.V. Honselersdijk 2
woensdag 14 oktober 2020

Afgelopen zaterdag mocht S.V. Honselersdijk 2 zich opmaken voor een belangrijke zaterdag. Deze zaterdag was de 4de speelronde van de competitie en Honselersdijk had tot dusver nog geen punten behaald. Lisse 2 was de tegenstander, een bekende ploeg waar we al wat jaartje tegen spelen.

Andere jaren was dit het 3de elftal van Lisse maar omdat Lisse dit jaar gebruikt maakt van een onder 21-team zijn de elftallen van de senioren een positie opgeschoven. Het elftal dat zaterdag te wachten stond heeft een wat oudere leeftijd dan de andere ploegen in onze competitie. Deze ervaren oud-eerste elftal spelers van Lisse doen al jaren mee op 1ste klasse niveau.

We startten rond 11:00 uur met de warming-up en om 11:30 werd er afgetrapt op veld 2. Nouja, warming-up... Alleen Honselersdijk wilde de spieren alvast los maken, Lisse daarentegen vond het niet nodig om een warming-up te doen.

Honselersdijk begon erg scherp en gretig aan de wedstrijd en dit resulteerde al snel een voorsprong. Lars opende naar de andere kant van het veld op de vrijgelopen Branco. Branco wist met een keurige voorzet Luke te bereiken die deze kans niet onbenut liet gaan. Paar minuten later was het die zelfde Luke die een man aan de zijkant passeerde en de ingelopen Max (Onnie) vrij zag staan. Max kon de bal nog net aantikken met zijn punter en de bal belandde door de benen van de keeper het goal in.
2-0 binnen 6 minuten is een droom start voor trainer Frank en zijn mannen. Want Honselersdijk weet ook: hoe langer het spannend blijft tegen deze oudere mannen, hoe lastiger het wordt. Lisse wist een aansluitingstreffer te maken door een vrije trap van een meter of 20 perfect de kruising in te krullen.
Net voor rust breidde Honselersdijk de stand weer uit. Lars kon via het middenveld een combinatie aangaan met Luke en kreeg de bal terug randje 16. Lars haalde uit en wist de 3-1 op het scorebord te zetten.

In de tweede helft was het de taak om weer scherp de beginnen en de score te vergroten. En dat gebeurde: Brent, die centraal achterin stond, kon opkomen met de bal. Na een mooie voorzet kon Luke binnentikken met zijn hoofd, 4-1! Niet veel later stond ook de 5-1 op het scorebord. De ingevallen Youri wist met een steekpass Lars te vinden die na een kapbeweging de keeper wist te passeren. Na de 5-1 kreeg Honselersdijk alle ruimte en volgde er nog vele kansen. Branco wist 2 van deze kansen eenvoudig te verzilveren en schreef de 6-1 en 7-1 op zijn naam. In de laatste paar minuten van de wedstrijd kon Lisse nog wat terug doen. Na een afstandsschot van buiten de 16 belandde de bal achter keeper Stijn.

De eerste 3 punten zijn een feit na een goede overwinning. Helaas zijn dit voorlopig ook de laatste punten, aangezien er door de aangescherpte corona-maatregelen voorlopig niet gevoetbald zal worden. We zien jullie graag weer langs de lijnen terug indien de maatregelen het weer toelaten om te voetballen!

Prins Group