Derde nederlaag op rij voor het 2e elftal
maandag 5 oktober 2020

Na 2 nederlagen op rij tegen RCL en Verburch wilde het 2e elftal afgelopen zaterdag de eerste 3 punten mee naar huis nemen bij Voorschoten’97. Om 8:30 arriveerde de spelersgroep al op de Strijphorst om te kleden. Om daarna omgekleed en wel te vertrekken naar Voorschoten, waar om 10:15 afgetrapt zou worden.

Na nieuwe corona maatregelingen in ons land waren er helaas geen supporters welkom bij de wedstrijd. De bespreking van trainer Frank moest ook plaats vinden in de tribune en de dug-out vanwege het ontbreken van een kleedkamer.
Voorschoten ’97 staat bekend als een goed voetballende ploeg, dus de mannen konden aan de bak. Vooral van de middenvelders werd veel gevraagd, aangezien zij als een blok moesten kantelen van links naar rechts en andersom. Voorschoten’97 had hier zichtbaar moeite mee, regelmatig verspeelde de thuisploeg de bal al bij de verdedigers door het goed vast zetten van onze voorwaartse mannen.

De eerste helft had ook Voorschoten het meeste balbezit maar de kansen waren er voor de oranjehemden. Maar liefst 3 keer werd er 1-op-1 kansen gemist door Lars, Max en Brent. Achterin stond het de eerste helft erg goed en het team werkte zich in het rond. De ruststand was 0-0 en de bespreking in de dug-out was ook erg positief: gewoon als team zo door blijven gaan en de kansen komen vanzelf.

Begin tweede helft ging voorschoten ’97 verder waar het de tweede helft mee geëindigd was. Op een gegeven moment kwamen ze via de zijkant erlangs. Na een strakke voorzet kon de meegelopen middenvelder van voorschoten ’97 binnen tikken, 1-0. Een zware dobber voor Honselersdijk aangezien ze 3 grote kansen in de eerste helft hadden gemist. Na de 1-0 werden de ruimtes groter en kreeg de thuisploeg meer ruimte om te voetballen. Na een mooie steekpass van een van de behendige middenvelders kon de spits van Voorschoten ’97 de 2-0 binnenschuiven. Na de 2-0 gooide trainer Frank het systeem nog om, met als doel om een slotoffensief te forceren. De ingevallen Max Onings wist kort na zijn entree nog een doelpunt te maken, maar helaas werd dit doelpunt afgekeurd vanwege buitenspel. Na 90 minuten floot de scheidsrechter af en dit betekende de derde nederlaag op rij voor Honselersdijk 2.

Volgende week komt Lisse op bezoek en hebben de mannen en nieuwe kans om de eerste 3 punten van het seizoen binnen te halen.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek