Vanaf de bijvelden: botbreuk bij winst S3, luidruchtig verlies voor het Zeuvende
donderdag 24 september 2020

Een rubriek waarvan het laatste bericht alweer van een tijd geleden is: vanaf de bijvelden. Naast de prestaties van ons eerste elftal is het uiteraard erg leuk om te lezen hoe er gepresteerd wordt op de bijvelden. Nadat er op zaterdag is gestreden voor de drie punten, ziet de webredactie in de loop van de daaropvolgende week diverse wedstrijdverslagen voorbij komen op de social media kanalen van onze lagere elftallen. Omdat er vaak pareltjes van wedstrijdverslagen tussen zitten, zal de webredactie proberen om wekelijks enkele verslagen uit te lichten. Op deze manier blijven de bezoekers van onze clubwebsite ook een beetje op de hoogte van de (wan)prestaties van onze overige teams.

Bij ons derde seniorenelftal (of zoals ze zichzelf liever noemen: Seleção Terceiro) zien we in de kop van de titel al dat er afgelopen zaterdag 3 punten zijn meegenomen naar Sportpark De Strijphorst. Daarnaast wordt in diezelfde kop direct melding gemaakt van een eerste botbreuk van het seizoen. Getuige de wedstrijdverslagen van vorig seizoen, heeft ons derde elftal regelmatig te kampen met deze kwetsuur. Beterschap voor de ongelukkige speler in kwestie: "Erf"!

De score werd in dit duel (tegen Die Haghe 3) snel geopend door S.V. Honselersdijk 3, waarna in de eerste helft nog werd getekend voor de 1-1: "Binnen 5 minuten werd Bas gevloerd door de doelverdediger, waarna hij zelf de toegekende pinantie benutte: 0-1. Helaas bleek dit een van de schaarse aanvallende impulsen in de eerste helft. Die Haghe voerde de druk op, wat leidde tot de 1-1 van de kale wiskunde docent van Brandon."

Vervolgens wist ons derde elftal na de gelijkmaker direct te reageren door opnieuw de voorsprong te pakken en de 2-3 stand over de streep te trekken: "In de counter was het de centrale verdediger van Die Haghe die de rebound achter Barfie kon werken: 2-2. De gelijke stand duurde echter nog geen 20 seconden. Yorick stuurde Mennoooooo diep vanaf de aftrap, die dolde zijn tegenstander met een aka driedoezoe en een panna en rondde koelbloedig af. De 2-3 werd ondanks de eeuwigdurende blessuretijd over de streep getrokken."

Op een ander bijveld - op bezoek bij HPSV 3 - wist ons zevende elftal (in de volksmond ook wel bekend als het Zeuvende) geen punten mee te nemen naar het eigen sportpark. In het verslag valt te lezen hadden de mannen van het Zeuvende te maken met een luidruchtige ambiance vanwege een demonstratie op het Zuiderpark: "Zoals de titel al doet vermoeden was er een hoop geluid aanwezig om het Zeuvende naar de eerste overwinning van de competitie te schreeuwen. Echter was er een demonstratie in het Zuiderpark, waarbij ze van geen ophouden wisten. Dit mochten de mannen van het Zeuvende de hele wedstrijd+pinttijd aanhoren. Waarvoor dank."

De wedstrijd zelf eindigde overigens in een 4-2 verliespartij. Na een 2-2 ruststand, was het Zeuvende niet bij machten om het sterkere HPSV 3 te temmen. Na de 2-3 volgde al snel het winnende doelpunt, waarna de bezoekers geen antworod meer hadden: "Al snel werd het 4-2 door de nummer 9 en konden de mannen van het Zeuvende niet de reserves vinden om de aansluitingstreffer te maken."

Uiteraard hopen wij ook komende week weer vele wedstrijdverslagen te mogen lezen en deze zodoende in de rubriek "Vanaf de bijvelden" kunnen behandelen.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek