Waarom zo'n 'streng' coronabeleid op mijn club?
woensdag 26 augustus 2020

Het was onderwerp van gesprek afgelopen zaterdag. Het coronabeleid op onze club. Waarom moet ik me aanmelden als ik het park op een zaterdag wil bezoeken? Bij andere verenigingen is dat niet. Waarom drinken we uit weggooi bekers? Dat is toch geen drinken... belachelijk al die regels. Totdat corona dichtbij komt...

Wat als een teamgenoot positief test? Of iemand uit zijn of haar familie of directe vriendenkring. Dan reageert iedereen anders. "Waarom ben je überhaupt vandaag op het sportpark?", hoor je dan. Of als voorbeeld: "waarom blijf je niet thuis als je weet dat jouw broer thuis wacht op de uitslag van de test? Ik zat verdorie naast jou in de kleedkamer." Het komt dichtbij nu met name ook jong volwassenen ermee in aanraking komen en besmet raken. Je hoort dat een filiaal van McDonalds tijdelijk zijn deuren moest sluiten. Net als de Bijenkorf in onze hoofdstad. Juist daarom hanteert jouw club dit coronabeleid. Niemand wil dat onze club haar deuren (tijdelijk) voor iedereen moet sluiten. Dan valt het toch wel mee met 'streng' coronabeleid?

Daarom nog even in het kort:
- Meld je aan als je op zaterdag het sportpark bezoekt.
- Bezoek het sportpark niet indien je gezondheidsklachten hebt.
- Houd 1,5 meter afstand.
- Pak een stoel of barkruk en drink je drankje zittende.
- Betaal met de SVH-betaalpas, bankpas of telefoon. Contant geld nemen we niet meer aan.
- Wees met maximaal 7 personen in de kleedkamer.

Prins Group