Tweede dag van De Club Van Honsel toernooi
maandag 24 augustus 2020

De 2e dag van de Club van Honsel Toenooi begon in de ochtend met de tweede elftallen van de deelnemende clubs.
Het 2e team van S.V. Honselersdijk boekte een mooie 10-0 overwinning op Naaldwijk 2. MVV’27 2 wist met een 3-2 overwinning Verburch van zich af te schudden.

In de tussenstand om de DCVH beker ging op dat moment S.V. Honselersdijk en MVV’27 aan kop met het allebei 9 punten, met een beter doelsaldo voor S.V. Honselersdijk. Dus in de laatste wedstrijden zouden MVV’27 en S.V. Honselersdijk gaan strijden om de wisselbeker.

S.V. Honselersdijk startte goed in de beginfase van de wedstrijd tegen Naaldwijk. In de eerste 6 minuten kreeg het een aantal doelrijpe kansen voor de openingstreffer, maar keeper Jeffrey Wubben wist zijn doel alsnog schoon te houden. Naaldwijk ging daarna compacter spelen en het was S.V. Honselersdijk die het spel moest gaan maken. Aanvallend moest er dus sneller gehandeld worden om de Naaldwijkers het lastig te maken. In de 36e minuut lukte het Brian Valstar om uit de dekking van Naaldwijk te komen. Richting doel werd Brian onderuitgehaald in het strafschopgebied en de goed leidende scheidsrechter Stanley van Lith kon niets anders doen dan de bal op de stip te leggen. De penalty werd feilloos benut door Tom van Veen, 1-0. Echt gevaarlijk kon Naaldwijk niet worden. De enige kans vlak voor de rust was van Jeroen Vogels. Zijn schot ging nog maar net voorlangs.

De 2e helft duurde het tot de 70e minuut voordat S.V. Honselersdijk echt los kon komen van Naaldwijk. Leon de Brabander wist door vroeg te storen de bal te veroveren. Hierdoor lag er veel ruimte voorin en kon Kevin Bogaards alleen op keeper Jeffrey Wubben af gaan. Kevin maakte op fraaie wijze de 2-0. S.V. Honselersdijk kreeg nog mogelijkheden om de score uit te breiden. In de 83e minuut kreeg de ingevallen Max van der Kraan, die verleden week zijn debuut maakte in het eerste elftal, een mooie kans. Goed opkomen van achterste man Ricardo van der Zijden en dito voorzet bereikte Max van der Kraan. De aanname was perfect van Max, maar alleen voor keeper Jeffrey Wubben mistte hij de kans. De eindstand bleef zodoende met 2-0 in het voordeel van S.V. Honselersdijk.
Door deze overwinning is S.V. Honselersdijk winnaar geworden van de DCVH bokaal.

Uitslagen zaterdag 22 augustus:
S.V. Honselersdijk 1 – Naaldwijk 1 uitslag 2 - 0
Verburch 1 – MVV’27 1 uitslag 1 - 2
S.V. Honselersdijk 2 – Naaldwijk 2 uitslag 10 - 0
Verburch 2 – MVV’27 2 uitslag 2 - 3

Namens de Club van Honsel, reikte Marcel Bruggeling de prijzen uit.
Eindstand DCVH toernooi
1- S.V. Honselersdijk
2- MVV’27
3- Verburch
4- Naaldwijk

Ook nog een woord van dank aan de scheidsrechters Peter den Breejen, Stanley van Lith, Ruud Rolandus Boers, Mike van Dam, Jan ter Harmsel en David Coenraads.

Opstelling:
Quinten van der Helm (-45 Lance Kooij), Rick van Schie, Nick van der Kraan (-30 Ricardo van der Zijden), Nigel Hendriks, Branco Kok, Brent Gardien (-30 Kevin Bogaards), Leon de Brabander, Youri Riepe (-60 Brent Gardien), Brian Valstar (-75 Max van der Kraan), Tom van Veen (A), Luke Groeneboom (-60 Nick van der Kraan)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst