Eerste dag van Het Club van Honsel Toernooi
vrijdag 21 augustus 2020

De deuren van Sportpark de Strijphorst zijn weer geopend en er wordt weer volop gesport. Na een lange periode zonder voetbal is het gelukkig voor iedereen weer mogelijk om weer te voetballen, maar wel met inachtneming van de nog steeds geldende Corona-maatregelen.

Dinsdagavond ging Het Club van Honsel toernooi voor de 5e keer van start met de eerste en tweede elftallen van MVV’27, Verburch, Naaldwijk en gastheer S.V. Honselersdijk. S.V. Honselersdijk trapte af tegen Verburch en Naaldwijk begon het toernooi tegen MVV’27.

Het eerste team van S.V.Honselersdijk won met 3-2 tegen Verburch. De overwinning kwam niet zomaar tot stand. Het eerste kwartier was voor de thuisploeg. In de 2e minuut was het een goede ingreep van Youri Riepe op het middenveld. De aanval ging verder via Tom van Veen naar de op de rechtervleugel spelende Joey Valstar. Een mooie kapbeweging van Joey op zijn directe tegenstander bracht hem voor keeper Boy Zuijderwijk, maar zijn schot te was te zacht om het Boy moeilijk te maken. Zo kreeg S.V. Honselersdijk wat kansen die niet benut werden. In de 18e minuut was het Verburch die goed doorkwam en de 1-0 scoorde. Even later kwam de ploeg van Andre Lourens goed weg nadat Verburch op de paal schoot. In de 28e minuut een mooie aanval gevolgd door een mooie actie van Kevin Bogaards, die Luke Groeneboom de gelegenheid gaf de gelijkmaker te scoren, 1-1. Voor de rust een ongelukkig moment in de verdediging van S.V. Honselersdijk. Uit een voorzet van Verburch, werkte Lars Ammerlaan de bal achter keeper Stijn van Beek, 1-2.
De 2e helft was het Verburch die het makkelijk spelende S.V. Honselersdijk van het doel hield. Ze leken de overwinning naar zich toe te trekken, maar een kwartier voor tijd werden wat slordigheidsfoutjes Verburch fataal. In de 75e minuut reageerde Luke Groeneboom attent op een terugspeelbal naar keeper Boy Zuijderwijk. Luke pikte de bal op tijd op en liet Boy kansloos, 2-2. S.V. Honselersdijk ging meer druk zetten en drong Verburch terug. In de 77e minuut een scherp genomen vrije trap van Youri Riepe die maar rakelings naast gegleden werd door Nick van der Kraan. E
ven later een actie van Tom van Veen die de bal maar rakelings naast schoot. In de 85e minuut kwam dan toch de winnende treffer. Brent Gardien wist met een mooie pass Brian Valstar in het strafschopgebied te bereiken. Brian omspeelde zijn tegenstander en wist met een bekeken schot keeper Boy Zuijderwijk te passeren, 3-2. Niet veel later floot de goed leidende scheidsrechter Ruud Boers voor het einde.

Het 2e team van S.V. Honselersdijk boekte ook een mooie overwinning met 5-1 op Verburch 2

Uitslagen dinsdag 18 augustus:
S.V. Honselersdijk 1 – Verburch 1 uitslag 3 - 2
vv Naaldwijk 1 – MVV’27 1 uitslag 0 - 2
S.V. Honselersdijk 2 – Verburch 2 uitslag 5 - 1
vv Naaldwijk 2 – MVV’27 2 uitslag 0 - 6

Opstelling:
Stijn van Beek (-45 Quinten), Rick van Schie, Lars Ammerlaan (-45 Nick van der Kraan), Michel van Giesen, Branco Kok (-45 Nigel Hendriks), Kevin Bogaards, Leon de Brabander, Youri Riepe, Brian Valstar Tom van Veen (A), Luke Groenenboom (-45 Brent Gardien)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst