Voetballoze dagen... 23 mei
zaterdag 23 mei 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken op een aantal wedstrijden of foto's van teams van onze vereniging of andere wetenswaardigheden over onze fijne vereniging.

Vandaag blikken we terug op een zeldzaam moment en wel naar de dag van 23 mei 1995. Zaalvoetbal. Ook al sinds mens en heugenis onderdeel van onze vereniging. Soms wat fanatieker dan een ander jaar. We herinneren ons nog zelfs "zaal 8" en Dames zaalteams: kom daar nu nog maar eens om. Echt gebeurd in onze mooie Sosefhal. Dank aan André Penning voor de inzending.

Het krantenartikel toont ons het eerste zaalteam, bestaande uit "eigen jongens" van het dorp en top-scheidsrechter en zaalvoetbal leider Cor van Elswijk (ook van het dorp) en "moekkie" joeg hem in de kruising. Ze wonnen de reguliere zaalcompetitie en de bekercompetitie. Echt uniek eigenlijk! Legendarische tegenstander: "The Bombers" (en niet De Bombers zoals in het krantenartikel staat). En als rode draad in deze serie van terugblikken.... helaas bestaan zij (ook) niet meer. Later opgegaan in F.C. Snoekie (en niet Snoeki zoals in het krantenartikel staat).

Oh ja, daar heb je Leo Lievaart weer: vandaag precies 16 jaar geleden; https://www.svhonselersdijk.nl/nieuws/bericht/609 scoorde hij er een stuk of 50 in 1 jaar.

Ook een aardige foto in uw archief? Stuur een teamfoto van een s.v. Honselersdijk team. Graag voorzien van het seizoen en het betreffende team. Meer informatie daarbij mag, denk bijvoordeeld aan: de (bij)namen van de spelers, trainers, begeleiders op de foto, de locatie waar de foto is genomen, de eindstand van dat team in het betreffende seizoen etc. etc. De foto het liefst in een voldoende groot formaat en fraaie kwaliteit. Inzendingen kunnen naar webredactie@svhonselersdijk.nl.

Blijf gezond.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek