Voetballoze dagen... 6 mei
woensdag 6 mei 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken op een aantal wedstrijden van ons eerste elftal of teamfoto's met een verhaal.

6 Mei: geen wedstrijdverslag, maar wederom een teamfoto! En verdorie mensen, WAT voor eentje. Dit maal ingezonden door stukjes schrijver, EN lid van de club van 500, Jan de Brabander. We tonen u een foto van het eerste elftal uit het seizoen 1981-1982. De kampioenen! Kijk dan: de verenigingsnaam op de borst als sponsor. Deze moet zeker geschonken worden aan de vereniging om het een fraaie plaats in ons clubhuis te geven.

Destijds dus kampioen van de H.V.B. We denken dat veel (jeugd)leden niet eens meer weten wat de H.V.B. eigenlijk is. De namen leest u zelf wel, maar wat een plaat. We zijn er blij mee en plaatsen ze graag. Het eerste is overigens in onze historie 6 keer kampioen geworden (zo uniek is dat dus); dit elftal was de nummer 4 in onze reeks.

We nemen u heel kort even mee naar de competitie van destijds en de tegentanders. Voordat u verder leest? Wie waren deze verenigingen.... Nou? Komen ze: De zaterdag Hoofdklasse van de H.V.B. was in het seizoen 1981-1982 als volgt samengesteld: s.v. Duinoord, D.V.C., GONA, Holland Sport’32, s.v. Honselersdijk, v.v. Nationale Nederlanden, ORNAS, R.A.S., s.v.v.Scheveningen, Semper Altius, S.V.G.E.B. en u raadt het al: Westerkwartier! Helaas wederom een lijst van verenigingen van weleer en inmiddels opgeheven of samengegaan.

De speeldagen in de maanden mei, juni, juli worden uiteraard schaarser en daarmee de terugblikken op wedstrijden van het eerste op exact dezelfde datum dus ook.

We trachten daarom om "foto's uit de oude doos" te tonen. Heeft u ook een aardige foto in uw archief? Stuur een teamfoto van een s.v. Honselersdijk team. Graag voorzien van het seizoen en het betreffende team. Gewoon zoeken in je archief, smartphone erboven houden en fotograferen.

Elke informatie daarbij is wenselijk, maar niet noodzakelijk. Denk bijvoorbeeld aan: de (bij)namen van de spelers, trainers, begeleiders op de foto, de locatie waar de foto is genomen, de eindstand van dat team in het betreffende seizoen etc. etc. De foto het liefst in een voldoende groot formaat en fraaie kwaliteit. Inzendingen kunnen naar webredactie@svhonselersdijk.nl. Tot morgen en,

Blijf gezond.

Condubouw