Stijn van Beek voegt zich volgend seizoen bij keepersgilde S.V. Honselersdijk
dinsdag 21 april 2020

Nu de complete (sport)wereld is stilgelegd n.a.v. alle perikelen rondom het coronavirus is het tijd om vanuit de vereniging weer eens met een positiever nieuwsbericht naar buiten te treden. Met het oog op volgend seizoen zal het keepersgilde van S.V. Honselersdijk namelijk worden versterkt door Stijn van Beek. De 21-jarige Naaldwijkse sluitpost komt over van RKVV Westlandia.

Van Beek begon zijn voetballoopbaan bij de jongste jeugd van de Naaldwijkse vereniging. Op vroege leeftijd maakte hij vervolgens de overstap naar Sparta Rotterdam. Bij de Rotterdammers doorliep hij ruim 7 jaar de jeugdopleiding, alvorens hij als B-junior (tegenwoordig JO17) weer terugkeerde op het oude nest van Westlandia. Hier keepte hij zich via de hoogste jeugdelftallen naar de zondagselectie, waarna hij de afgelopen jaren zijn wedstrijden zou afwerken bij de zaterdagselectie van de vereniging.

Naar eigen zeggen was de – momenteel van een blessure herstellende – doelman toe aan een nieuwe uitdaging. Deze verwacht hij te hebben gevonden bij S.V. Honselersdijk, waar hij daarnaast ook veel oude bekenden tegen zal komen. Zo heeft hij in het verleden al op het veld gestaan met Youri Riepe, Rik van Schie, Joey Valstar, Kevin Bogaards, Luke Groenenboom en Brian Valstar. Dit speelde uiteraard mee in zijn beslissing om bij zijn nieuwe uitdaging te kiezen voor een overstap naar S.V. Honselersdijk.

De doelman verwacht terecht te komen bij een mooie vereniging met een leuke groep, waarbij hij kan uitkomen op een prima niveau. In een korte kennismaking, waar ook TC selectie Jan van Marrewijk en aanvoerder Marcel Bruggeling bij aanwezig waren, gaf de student commerciële economie aan dat hij spoedig van zijn blessure herstelt en weer geheel fit aan het nieuwe seizoen kan beginnen bij S.V. Honselersdijk.

Zoomin'