S.V. Honselersdijk countert zich naar een 3-0 overwinning
maandag 3 februari 2020

Een drietal scherpe counters zorgde ervoor dat S.V. Honselersdijk zijn 2e overwinning op rij vierde. De grote man bij de thuisploeg was Tom van Veen met 3 assists. Door de zege op Voorschoten’97 schoof het elftal weer een paar plekjes naar boven in de ranglijst. Het team van Andre Lourens hield voor de 2e keer op rij de nul en dus de 2e clean sheet voor keeper Quinten van der Helm.

Het was een weerzien voor trainer Andre Lourens met zijn oude ploeg Voorschoten’97. In de openingswedstrijd van de competitie ging het nog met 1-0 onderuit in Voorschoten. Op de Strijphorst met een bijna compleet elftal moest een goed resultaat haalbaar zijn. Het onafhankelijke arbitrale trio stond onder leiding van P. Lips en de wedstrijdbal was deze keer geschonken door de welbekende honselse zaagtafel.

Het was Voorschoten’97 die direct vanaf het begin het initiatief nam en vroeg druk zette op de defensie van S.V. Honselersdijk. Maar in de 2e minuut was het toch een uitval van de geslepen Tom van Veen, die goed gebruik maakte van de geboden ruimte. Richting doelman Stephan van der Niet was Tom niet zelfzuchtig en schoof op het juiste moment de bal richting Brian Valstar die de bal binnen schoof, 1-0. Een heerlijke opsteker zo vroeg in de wedstrijd. Voorschoten’97 zette nog meer druk en kwam wat vaker in het strafschopgebied van de Dijkenaars. De aanvallen van de tegenstander werden eenvoudig te niet gedaan en keeper Quinten van der Helm had het deze middag wat rustiger dan verleden week tegen RVVH. Voorlopig wist de verdediging van S.V. Honselersdijk het fort goed te bewaken. Daarentegen waren de uitvallen van S.V. Honselersdijk des te gevaarlijker en mocht Voorschoten’97 blij zijn dat ze niet snel op grotere achterstand werden gezet. In de 23e minuut was dan de eerste serieuze aanval van Voorschoten’97. Nigel Hendriks verslikte zich in de rappe Nicky Guijt en richting doel bracht Nicky de bal gevaarlijk voor. Marcel Bruggeling kon de bal nog net op tijd wegwerken. Einde eerste helft luwde de storm van de Voorschotenaren en was S.V. Honselersdijk dicht bij zijn 2e treffer. Uit een scrimmage voor het doel van Stephan van de Niet was het Kevin Bogaards die bij de achterlijn de bal teruglegde op Tom van Veen, die alle ruimte kreeg om uit te halen, maar op miraculeuze wijze ging de bal er niet in.

De 2e helft was hetzelfde spelbeeld. Het eerste kwartier was het Voorschoten’97 die weer het voortouw nam en voor onrust zorgde. In de 56e minuut een overtreding van Nigel Hendriks en mocht Voorschoten’97 een vrije trap nemen net buiten het strafschopgebied. De vrije trap van Nicky Guijt bereikte bij de verste paal Benjamin Beumer, maar zijn inzet vloog over de kruising. De Voorschotenaren lieten daarentegen veel ruimte achterin vrij en met enige regelmaat bestookte de Dijkenaars met scherpe counters de Voorschotense-verdediging. Zo ging een schot Angelo Zwirs net naast en Brian Valstar schoot van dichtbij in het zijnet. Toch kreeg Voorschoten’97 in de 74e minuut zijn grootste kans toen keeper Quinten van der Helm bij een hoge voorzet de bal los liet. De ingevallen Shemiel Constancia kreeg de kans voor de gelijkmaker, maar Marcel Bruggeling kon dit nog net voorkomen. Het was eigenlijk wachten wanneer de genade klap viel voor de Voorschotenaren. Nadat een aantal keren de aanvallen van de Dijkse spitsen werd afgevlagd wegens buitenspel, was het in de 76e minuut Tom van Veen die nu wel door mocht gaan van scheidsrechter Lips. Richting vijandelijke doel legde hij de bal perfect klaar voor de meegelopen Kevin Bogaards en Kevin scoorde de 2-0. De strijd was nu gestreden. Voorschoten’97 was niet meer bij machte om wat terug te doen. Het werd zelfs nog erger voor de tegenstander. Vlak voor tijd was het weer Tom van Veen die de bal panklaar voor Brian Valstar breed legde en Brian simpel de 3-0 maakte.
Een welverdiende overwinning van de mannen van Andre Lourens die met een goed gevoel a.s zaterdag naar Den Haag afreizen voor het treffen tegen Die Haghe .

Opstelling:
Quinten van der Helm, Rik van Schie, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Nigel Hendriks (geel), Youri Riepe, Leon de Brabander, Kevin Bogaards, Angelo Zwirs, Tom van Veen, Brian Valstar

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst