Ongekende gezelligheid tijdens Kerstrad 2019
zondag 22 december 2019

Afgelopen zaterdag steeg de Kerstrad-koorts naar het maximum, de dag waar heel Honselersdijk maandenlang naar uitkeek was eindelijk aangebroken. Om 14:00 uur werden de deuren van Sportpark de Strijphorst geopend voor zowel de leden van S.V. Honselersdijk als de welbekende 'dagjesmensen'.

Nadat alle tafels vol waren gestroomd heette voorzitter Erik Sosef traditiegetrouw iedereen welkom en mochten presentatoren Rob Thoen & Mark Post onder begeleiding van de kerstdames de zaal betreden. De laatstgenoemden gingen meteen op pad met de loten voor de eerste rondes, de loten gingen ook dit jaar weer als warme broodjes over de toonbank. Het eerste pondje paling van de dag werd gewonnen door de voorzitter, maar hij bezweek niet onder de druk van het joelende publiek om zijn prijs door de zaal heen te slingeren. Gelukkig beschikte de winnaar van het tweede pondje paling over een minder sterke ruggengraat en vloog de paling weer ouderwets door de zaal heen, zo hoort dat.

In de superrondes waren diverse mooie prijzen te winnen, zoals een JBL Bar, een voetbalreis, een rondvlucht Westland, een fiets, een TV en een geheel verzorgd diner voor een elftal. De prijzen werden door de gelukkige winnaars met een een grote dosis enthousiasme opgehaald, het was duidelijk dat de sfeer er al vroeg in zat. Opvallend feit hierbij was dat de fiets dit jaar niet naar Barry Dukker ging, er lijkt hier toch een traditie verloren te gaan... De (super)rondes werden onderbroken met het pauzespel, waarbij onder leiding van scheidsrechter Linda van Giesen de kunsten van het bierpulschuiven werden vertoond. Zeer merkwaardig was het dat het 5e en het zeuvende in de finale belandden, waar dit in een video in aanloop naar het Kerstrad ook al het geval was... De video bleek een voorspellende boodschap te hebben, aangezien ook ditmaal het 5e er met de overwinning vandoor ging.

Na afloop van de laatste superronde werden rond de klok van 18:00 uur alle tafels en banken uit de zaal getild, waarna het aftellen naar het grote feest begon. Om 18:30 uur werd het festijn afgetrapt met een welkomstvideo, later vandaag zal deze nog terug te zien zijn op de website en onze social media kanalen. DJ Rob van Veen zette de toon voor het feest, door de zaal flink in beweging te brengen. Even later was het eindelijk tijd om de derde artiest van het Kerstrad te onthullen. Het best bewaarde geheim van het Kerstrad bleek uiteindelijk niemand minder dan De Alpenzusjes te zijn. Deze dames weten hoe ze een volle zaal op z'n kop kunnen zetten en dat is gebleken ook! Tot slot was het aan DJ Bombastic om de legendarische avond in stijl af te sluiten, waarna alle Kerstrad-bezoekers na een kleine toegift van DJ Rob van Veen moe maar voldaan weer huiswaarts konden keren.

Namens de organisatie willen we iedereen bedanken voor de gezelligheid, het was weer een editie voor in de boeken. Een speciaal dankwoord naar de sponsoren, de kerstdames, de barvrijwilligers, de presentatoren en alle andere vrijwilligers die bij dit feest betrokken zijn geweest. Zonder jullie was het niet mogelijk om zo'n geslaagde editie neer te zetten, bedankt!

Voor nu houden we het voor gezien, een feest van deze omvang vraagt om enige hersteltijd. Maar wees niet getreurd, nog maar 362 dagen tot de volgende editie. Tot volgend jaar, tot Kerstrad!

Zoomin'