Kerstrad 2019: alle informatie op een rijtje
donderdag 19 december 2019

Het is inmiddels wel bij iedereen bekend dat heel Honselersdijk en omstreken aan het aftellen is naar het Kerstrad van morgen. Om de tijd te doden en voor een optimale voorbereiding op het Kerstrad te verzorgen zetten we alle informatie op een rijtje.

Het traditionele rad
Om 14:00 uur zullen de hekken van Sportpark de Strijphorst geopend worden voor de Kerstrad-bezoekers. Zorg ervoor dat je op tijd bent, want er zijn vanaf moment 1 weer fantastische prijzen te winnen. De kerstdames zullen uiteraard weer zorgen voor de verkoop van de loten, waarbij Rob Thoen en Mark Post voor de presentatie van het rad zorgen.

Teamronde en tafelverkoop
Naast de 16 normale en 5 superrondes zal er zoals gebruikelijk ook een teamronde plaatsvinden. Uiteraard is deze ronde volledig uitverkocht, waardoor 10 deelnemende teams van S.V. Honselersdijk uit gaan maken wie er met de mooiste prijzen naar huis gaan. Net als vorig jaar zijn ook alle lage tafels verkocht, de betaling voor de teamronde en de tafelverkoop kan bij de muntenbalie worden voltooid.

Het pauzespel
Halverwege het traditionele rad zal er een onderbreking plaatsvinden. Het alom bekende bierpulschuiven wordt weer uit de hoge hoed getoverd om de zenuwen van het rad in bedwang te houden. Er zal tussen de groepen die een lage tafel hebben gekocht worden gestreden om een mooie beloning tegen het dorstige weer. Na het pauzespel zal uiteraard het tweede gedeelte van het traditionele rad van start gaan.

Het feest
Rond de klok van 18:00 uur wordt het traditionele rad ingeruild voor het grote feest. Na een kleine verbouwing van de zaal zal DJ Rob van Veen het grote spektakel aftrappen. Daarna volgt eindelijk het antwoord op de grote vraag die Honselersdijk al enige tijd in z'n greep houdt: wie is de 3e artiest die het beruchte Kerstrad-podium zal betreden? Naast DJ Rob van Veen en DJ Bombastic staat er namelijk nog een grote artiest te wachten. Wie dat is, dat zien jullie zaterdag... Na een fantastisch feest zal iedereen om 22:00 uur vriendelijk worden verzocht om het sportpark te verlaten, waarna het aftellen naar de volgende editie weer kan gaan beginnen!

Oranje bandjes
Nieuw dit jaar is het oranje bandje. Om de Honselse identiteit van het Kerstrad te bewaken, hebben de leden en vrijwilligers van S.V. Honselersdijk de mogelijkheid gekregen om gisteravond een oranje bandje op te halen. Hiermee krijgen de leden en vrijwilligers voorrang op de dagjesmensen, maar let op: het bandje geeft geen 100% zekerheid tot toegang. Indien de Sosefhal tot de maximale capaciteit gevuld is, zullen ook de mensen met een oranje bandje bij de entree van het sportpark moeten wachten.

Confetti en andere versieringen
Door een wijziging in de aankleding van de Sosefhal is het dit jaar, in tegenstelling tot voorgaande edities van het Kerstrad, toegestaan om confetti en andere versieringen te gebruiken bij het Kerstrad. Neem daarom de gekste versieringen mee om jou en je teamgenoten op een positieve manier op te laten vallen tussen alle andere bezoekers van het Kerstrad!

Leeftijdscontrole en alcoholbeleid
Naast de oranje bandjes zullen er ook dit jaar andere polsbandjes uitgedeeld worden bij de ingang. De beveiliging hanteert hier een minimumleeftijd van 16 jaar, waarbij minderjarigen een ander bandje krijgen dan de overige bezoekers van 18+. Aangezien we op ons sportpark de NIX18-regeling hanteren, houdt dit in dat er streng wordt gecontroleerd op het alcoholgebruik. Vandaar is het voor bezoekers met een 'minderjarigheidsbandje' niet mogelijk om alcoholische dranken te verkrijgen aan de bar.

Catering
Net als vorig jaar zal Cafetaria Family Treffers aanwezig zijn om de honger van de Kerstrad-bezoekers te stillen. Het uitgebreide assortiment zal jullie niet teleurstellen, dus bij deze kan je aan het thuisfront meegeven dat je niet thuis komt eten! Zoals gebruikelijk is het mogelijk om je bestelling bij Family Treffers met de oranje SVH-munten af te rekenen.

Sosef & v/d Knaap