S.V. Honselersdijk en Forum Sport in evenwicht
maandag 30 september 2019

Een hardwerkend S.V. Honselersdijk heeft op karakter een knap gelijkspel (1-1) behaald tegen Forum Sport.
De laatste editie tegen Forum Sport was afgelopen seizoen op de Strijphorst toen S.V. Honselersdijk en Forum Sport streden om de laatste periodetitel. In die wedstrijd scoorde Tom van Veen vlak voor tijd de gelijkmaker (1-1), waardoor de periodetitel uiteindelijk naar S.V. Honselersdijk ging. Deze uitgave op de Strijphorst in Honselersdijk werd het geen heftig duel, maar stond wel bol van de spanning. Het tempo lag hoog en de met veel lef spelende Dijkenaars hielden een verdiend 1-1 gelijkspel over aan het duel.

Forum Sport kwam na een knappe overwinning verleden week tegen SHO met vol vertrouwen naar Honselersdijk. De ploeg van Dennis den Turk beschikte vrijwel over een fitte selectie terwijl Honselersdijk trainer Andre Lourens een aantal basisspelers mist. Beide ploegen maakten er, ondanks de harde straffe wind dwars over het veld, een heerlijke pot voetbal van en waren aan elkaar gelijkwaardig. Vooral het eerste kwartier kwam je ogen te kort. Het spel ging over en weer met grote kansen aan beide kanten.
In de eerste minuut was het bijna al raak voor de thuisploeg. Een pass van Ruben de Groot bereikte op rechts Brian Valstar. Bij de achterlijn werd de bal knap voorgetrokken, waar Kevin Bogaards net te laat kwam. Na een foute terugspeelbal van Ruben de Groot was Forum Sport dicht bij de eerste treffer, maar de bal werd via keeper Dahley le Duc en de paal tot corner gewerkt. Keeper Dahley le Duc had vooral in de beginfase hels werk om zijn doel schoon te houden. In de 11e minuut redde hij knap op een inzet van Brian de Jong in de korte hoek. Maar nauwelijks één minuut later lag de bal toch in het net. Ruben de Groot tikte Luuk Goedbloed aan in het strafschopgebied en scheidsrechter Akkaya wees naar de penaltystip. Marc du Chatenier velde het vonnis en schoot Forum Sport naar een 0-1 voorsprong. Het elftal van Andre Lourens probeerde zich zo snel mogelijk te herstellen na deze vroege tegentreffer en probeerde via goed combinatie voetbal Forum Sport onder druk te zetten. Binnen een aantal minuten kreeg Brian Valstar 2 mogelijkheden. De eerste kans was na een voorzet van Angelo Zwirs, echter keeper Justin van Look keerde het schot. Even later na een actie van Tom van Veen schoot Brian net over de kruising. Maar de drang naar voren was groot. In de 25e minuut glipte Tom van Veen makkelijk langs Jordy Pronk en was ook niet te houden voor Jeroen Reinking. Uit zijn voorzet was het Angelo Zwirs die attent reageerde en de gelijkmaker binnen schoot (1-1). Assistent grensrechter vlagde nog voor buitenspel, maar de goed meegelopen scheidsrechter Akkaya negeerde terecht het vlagsignaal. De wedstrijd bleef levendig en de bezoekers kwamen na een half uur er gevaarlijk uit. Een overtreding was nodig om de aanval af te stoppen. Na de vrije trap net buiten het zestienmeter gebied had keeper Dahley le Duc de bal niet onder controle, echter Michiel van Giesen wist met een ultieme sliding de bal tot corner te verwerken. Het laatste kwartier was voor S.V. Honselersdijk. Hierin had de ploeg wat mogelijkheden om op voorsprong te komen.

De 2e helft was het Forum Sport die op jacht ging naar de voorsprong en de thuisploeg kwam onder druk te staan. Een schot op de paal en een redding van Dahley le Duc voorkwam een achterstand. Maar na een kwartier in de 2e helft luwde de Voorburgse storm en kon S.V. Honselersdijk zich gaan herpakken. Met uitvallen kreeg het grote mogelijkheden. De grootste mogelijkheid was in de 70e minuut toen Brian Valstar op de rechterflank werd weggestuurd. Zijn voorzet bereikte zijn broer Joey echter het schot ging voorlangs. De thuisploeg mistte net de kracht om door te drukken. De debuterende Brent Gardien mocht nog zijn opwachting maken ten kost van Kevin Bogaards. De strijd werd het laatste kwartier nog even opgevoerd en vochten beide ploegen voor de overwinning. In de stand kwam geen verandering meer.

Opstelling:
Dahley le Duc, Rick van Schie, Ruben de Groot, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Joey Valstar, Ricardo van der Zijden, Brian Valstar, Angelo Zwirs, Tom van Veen, Kevin Bogaards (-83 Brent Gardien)

Van Dijk Brouwer Installatietechniek