Valse start S.V. Honselersdijk in Voorschoten
maandag 23 september 2019

Op sportpark Adegeest in Voorschoten had S.V. Honselersdijk het moeilijk en verloor terecht met 1-0 van Voorschoten’97. S.V. Honselersdijk had weinig in te brengen in deze wedstrijd en bleef een groter verlies bespaard.

Saillant detail was wel dat de openingswedstrijd tegen Voorschoten’97 de ploeg was waar S.V. Honselersdijk trainer Andre Lourens vorig jaar de scepter zwaaide en ook kampioen van werd. Trainer Andre Lourens was dus ook gebrand om de punten niet in Voorschoten te laten liggen.
Een streep door de rekening was wel, dat trainer Andre Lourens niet kon beschikken over een aantal belangrijke spelers. Vooral het middenveld is getroffen door langdurige blessures en hij moest dus flink puzzelen om tot een redelijke opstelling te komen.

De eerste helft viel er weinig te beleven. De wedstrijd kwam maar niet op gang. Voorschoten’97 drong wel aan, maar echt gevaarlijk werd het niet. De beide keepers hadden het de eerste helft niet moeilijk en kregen alleen te maken met wat afstandsschoten. S.V. Honselersdijk had niet het vermogen om maar enig druk te zetten. En zo kon Voorschoten’97 ongehinderd oprukken, maar de afwerking liet veel te wensen over. S.V. Honselersdijk kon niet anders doen dan op de counter te gokken, maar aanvalsleider Tom van Veen werd goed in de gaten gehouden. Het enige gevaar kon komen uit een aantal corners die het mee kreeg, maar de corners waarbij de honselse luchtmacht mee naar voren kwam, werden bijzonder slecht uitgevoerd.

Het begin van de tweede helft was identiek aan de eerste helft. S.V. Honselersdijk drong wel meer aan, maar kon weinig gevaar stichten in de verdediging van Voorschoten’97. Aangezien de thuisploeg ook niet tot een echt redelijke aanval toe kwam, bleef de score lang op 0-0 steken. In de 75e minuut, na een klein foutje in de verdediging van Voorschoten’97, was het Joey Valstar die de bal makkelijk op kon pikken en Tom van Veen de gelegenheid gaf om uit te halen, maar zijn schot was te zwak voor keeper van der Niet. Het laatste kwartier hadden de Dijkenaars het moeilijk. In de 77e minuut kreeg Voorschoten’97 de eerste grote kans van de wedstrijd. Benjamin Beumer kwam vrij in het strafschopgebied en passeerde doelman Dahley le Duc, maar zijn inzet belandde in het zijnet. Nauwelijks één minuut later kwam men weer goed weg nadat een schot van Nicky Guijt op de paal werd geschoten. Voorschoten’97 drong meer en meer aan en het enige wat de Dijkenaars konden doen was de bal weg peren en gokken op een gevaarlijke uitval. In de 84e minuut leverde dat nog een gevaarlijke counter op. Een verre pass van Michel van Giesen bereikte op links de vrije Angelo Zwirs. Zijn tikkie breed was voldoende voor Joey Valstar om de bal hard uit te halen, echter de bal ging voorlangs. In de 88e minuut ging S.V. Honselersdijk alsnog strijdend ten onder. De pass van Nicky Guijt door het midden op Bas Beijersbergen was voldoen om keeper Dahley le Duc te passeren, 1-0. S.V. Honselersdijk begon nog aan een offensief, maar de resterende tijd was te kort om het de thuisploeg moeilijk te maken.

Een teleurstellende nederlaag voor de ploeg van Andre Lourens die nog op zoek is naar de juiste samenstelling van het elftal. A.s zaterdag komt Forum Sport op bezoek en dan zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden om de punten in Honselersdijk te houden.

Opstelling:
Dahley le Duc, Rick van Schie, Ruben de Groot, Marcel Bruggeling (A,-88 Luke Groenenboom), Michel van Giesen, Joey Valstar, Ricardo van der Zijden, Brian Valstar (-81 Nick van der Kraan), Angelo Zwirs, Tom van Veen, Kevin Bogaards (-60 Branco Kok)

Prins Group