S.V. Honselersdijk tegen HMSH gestaakt na waterballet in 2e helft
maandag 9 september 2019

De wedstrijd S.V. Honselersdijk tegen zondag 2e klasser HMSH werd na een half uur spelen in de 2e helft gestaakt wegens hevige regenval. Verder spelen had geen zin en scheidsrechter de Graaf floot de wedstrijd terecht af. De stand was op dat moment 2-1 in het voordeel van HMSH.

Voordat de wedstrijd begon moest onze lijnenkrijter Rob Thoen nog in de weer op advies van scheidsrechter de Graaf. Rob klaarde dat klusje snel en vakkundig.

Het was een wedstrijd met 2 totaal verschillende helften wat betreft de weersomstandigheden. De eerste helft een felle zon en de 2e helft felle stortbuien. Het veld werd in de 2e helft slechter en slechter. Toeschouwers vroegen zich af of ze nog wel naar een voetbalwedstrijd aan het kijken waren. Het veld werd onbespeelbaar en het spel werd er niet beter op.

De wedstrijd tegen HMSH was nog geen 5 minuten oud en de thuisploeg kwam na een mooie aanval op een 1-0 voorsprong. Een lange aanval opgezet door Michel van Giesen belandde uiteindelijk bij Lars Ammerlaan die vrij inschoot, 1-0. Een goed begin, maar dat duurde niet lang. De warrig fluitende scheidsrechter de Graaf liet in de 8e minuut zijn collega assistent vlagger volledige staan na een geheid buitenspel. HMSH kon zo eenvoudig de gelijkmaker scoren, 1-1. Scheidsrechter de Graaf nam ook de moeite niet om de uitleg aan te horen van grensrechter Wagener. Hierna was de thuisploeg even van slag en mocht het in de handen knijpen dat het niet op achterstand werd gezet. In de 17e minuut kwam het goed weg na een schot op de lat waar Rick van Schie de bal op tijd weg kon werken. Hierna werd het spel rommelig aan beide kanten. Van goed voetbal was geen sprake. De grootste kans kreeg in de 33e minuut Luke Groenenboom, die de buitenspelval ontweek en alleen op de keeper van HMSH afstevende. De snel uit zijn doel komende keeper kon Luke van het scoren afhouden. HMSH probeerde het spel van S.V. Honselersdijk te ontregelen en dat werd Ruben de Groot fataal. Na een tikje van achter op zijn directe tegenstander kon Ruben met rood vertrekken.

De 2e helft in de stromende regen, een sterk aanvallend S.V. Honselersdijk. Een mooie combinatie tussen Angelo Zwirs en Kevin Bogaards waarbij laatstgenoemde net over schoot. In de tegenaanval was het HMSH die er snel uit kwam. Het kreeg de ruimte om vrij uit te halen en via de binnenkant van de paal de 1-2 maakte. Ondanks dat S.V. Honselersdijk met 10 man speelde kreeg het nog goede mogelijkheden. HMSH werd vastgezet op eigen helft en dat leverde een aantal kansen op voor Leon de Brabander en Kevin Bogaards, maar de uitstekende keeper van HMSH wist alles te pareren. Na een kwartier in de 2e helft ontstonden de eerste plassen op het veld en was er van een voetbalwedstrijd nauwelijks sprake. Het was eigenlijk wachten tot scheidsrechter de Graaf de wedstrijd affloot en dat gebeurde ook in de 73e minuut net toen Brent Gardien zijn opwachting wilde maken voor zijn debuut in het eerste elftal.

Op een later tijdstip zullen wellicht de resterende minuten nog uitgespeeld worden.

Opstelling:
Daley le Duc, Rick van Schie, Ruben de Groot (-38 rood), Michel van Giesen, Branco Kok, Lars Ammerlaan, Leon de Brabander (A), Joey Valstar (geel), Angelo Zwirs, Kevin Bogaards, Luke Groenenboom

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst