Duurzame plastic bekers vervangen de wegwerpbekers in de kantine
dinsdag 3 september 2019

Vanaf deze week worden in de kantine van onze voetbalvereniging alle drankjes geserveerd in nieuwe, duurzame plastic bekers. De plastic bekers zijn er in 3 verschillende maten: een plastic bierglas, een plastic wijnglas en een plastic longdrinkglas voor alle overige soorten (fris)drank.

Het grote voordeel van de invoering van de duurzame plastic bekers is dat er op jaarbasis 22.000 (!) plastic wegwerpbekers minder verbruikt zullen worden. Dit is niet alleen beter voor het milieu, maar het scheelt ook grote opruimwerkzaamheden om de kantine na afloop van een doorsnee zaterdag of een Super Saturday schoon te krijgen. Want uiteraard zullen alle drankjes op Super Saturday ook in de nieuwe plastic bekers uitgeschonken worden.

Daarnaast zal vanaf nu iedereen in het gehele clubgebouw uit dezelfde soort plastic bekers drinken. Voorheen werd er nog onderscheid gemaakt tussen sponsoren en bestuursleden in de kleine kantine en overige aanwezigen in de grote kantine. Dit verhaal is hierbij ook verleden tijd, we zullen vanaf nu gezamenlijk uit hetzelfde soort glas de voetbalzaterdagen met elkaar afsluiten in de kantine(s).

Met de invoering van de nieuwe plastic bekers willen we direct ook een oproep doen aan alle bezoekers van ons sportpark: bekers op de grond gooien is vanaf nu verleden tijd, breng de plastic bekers na het gebruik gewoon netjes naar de bar. Hiermee help je de barvrijwilligers mee en zo zorgen we er met z'n allen voor dat het sportpark geen grote afvalput voor plastic bekers meer is!

Prins Group