S.V. Honselersdijk en Den Hoorn in evenwicht
donderdag 29 augustus 2019

S.V. Honselersdijk heeft afgelopen dinsdag met 2-2 gelijkgespeeld tegen Den Hoorn. In een nuttige oefenpartij, als voorbereiding voor de eerste bekerwedstrijd a.s. zaterdag uit tegen Delta Sport, viel Youri Riepe na 10 minuten geblesseerd uit. Naar het lijkt aanzien heeft hij een middenvoetsbeentje gebroken en moet hij 6 weken in het gips.

De beide elftallen begonnen gretig aan de wedstrijd en gaven weinig ruimte weg. Hevige strijd werd op het middenveld uitgevoerd. Den Hoorn speelde erg fysiek en gaf de Dijkenaars weinig tijd aan de bal. Maar na een klein half uur in de 1e helft luwde de storm bij Den Hoorn en kon SVH een aantal keren goed uitbreken. In de 26e minuut kreeg Kevin Bogaard de eerste kans, maar zijn schot werd knap gehouden door de doelman van Den Hoorn. Nauwelijks een paar minuten daarna kwam S.V. Honselersdijk goed weg door een schot op de paal van Den Hoorn. De tegenaanval werd goed uitgespeeld door Angelo Zwirs en Kevin Bogaard, waarbij laatst genoemde de 1-0 scoorde.

Het begin van de 2e helft was voor S.V. Honselersdijk en het was wachten op het volgende doelpunt van de Dijkenaars. In de 46e was het Lars Ammerlaan die op links goed door kwam en voor gaf op Kevin Bogaard, maar Kevin mistte alleen voor de keeper. Zo kreeg S.V. Honselersdijk een aantal mogelijkheden. In de 54e minuut een sterke uitval van Den Hoorn en dat leverde de gelijkmaker op door Dominic da Cruz, 1-1. In de 60e minuut werd er druk gewisseld aan Dijkse kant. In de 62e minuut kreeg de thuisploeg een vrije trap te nemen. Dat leverde invaller Michel van Giesen bij zijn eerste balcontact bijna een doelpunt op, maar de voortreffelijke keeper van Den Hoorn wist de bal uit zijn doel te ranselen. Den Hoorn gokte op de counter en dat leverde in de 64e minuut de 1-2 op door Marcley Manuelan. In de 81e minuut kwam Honselersdijk op gelijke hoogte. Lars Ammerlaan rondde een perfecte aanval af en scoorde de 2-2. De laatste actie was voor S.V. Honselersdijk. Leon de Brabander werd onderuit gelopen en Joey Valstar mocht een vrije trap nemen. Zijn schot werd uitstekend uit de kruising gehaald door de keeper van Den Hoorn.

Zaterdag volgt de eerste bekerwedstrijd uit tegen Deltasport

Opstelling:
Daley le Duc (-60 Quinten van der Helm), Nigel Hendriks, Ruben de Groot, Marcel Bruggeling (-60 Michel van Giesen), Branco Kok, Youri Riepe (-10 Lars Ammerlaan), Leon de Brabander, Joey Valstar, Angelo Zwirs, Tom van Veen, Kevin Bogaards (-60 Rick van Schie)

Verslag en foto's: Jan de Brabander

Prins Group