S.V. Honselersdijk 3 schrijft geschiedenis met prolongatie Coppa il Terzo Tempo
maandag 24 juni 2019

Op een zonovergoten Sportpark De Strijphorst vond afgelopen zaterdag de zeuvende editie van het beruchte Coppa il Terzo Tempo toernooi plaats. Twintig teams uit de krochten van het amateurvoetbal streden met elkaar om de felbegeerde ‘beker van de derde helft’. Titelverdediger S.V. Honselersdijk 3 was er uiteraard op gebrand om de titel van vorig jaar te prolongeren. Uiteindelijk wist ons derde elftal geschiedenis te schrijven door als eerste elftal tweemaal op rij de Coppa il Terzo Tempo op haar naam te schrijven.

Tegen het einde van de ochtend betraden de eerste deelnemers het Sportpark. Het was duidelijk dat iedereen er zin in had en er werden zelfs bij het verzamelen al enkele alcoholische versnaperingen genuttigd om uitdroging te voorkomen. Omstreeks 12 uur zou er voor de eerste maal worden afgetrapt op de velden. Zoals te doen gebruikelijk bij een dergelijk toernooi, wisselden de hoogstandjes en sportieve dieptepunten elkaar in rap tempo af. Uiteindelijk bleken S.V. Honselersdijk 3, DSV Concordia 1, vv Verburch 3 én zeer verrassend S.V. Honselersdijk 7 (Zeuven) de sterkste in de poules.

In de halve finales werd in de wedstrijden S.V. Honselersdijk 7 – DSV Concordia 1 en S.V. Honselersdijk 3 – vv Verburch 3 bepaald welke teams een finaleplaats zouden bemachtigen. In beide halve finales moesten penalty’s de beslissing brengen en deze werden het beste – of minst slecht – genomen door titelverdediger S.V. Honselersdijk 3 en DSV Concordia 1. Uiteindelijk bleek S.V. Honselersdijk 3 in de finale veel te sterk voor de Delftenaren en dus mocht voor het eerst in de geschiedenis van de Coppa il Terzo Tempo de titelverdediger de beker opnieuw omhoog houden.

Gedurende de groepsfase was DJ Rob van Veen al gestart met de muzikale omlijsting van de middag. De sfeer zat er dus al aardig in toen er werd begonnen aan het ‘derde helft’ spel. Dit prestigieuze onderdeel van de Coppa il Terzo Tempo bestond dit jaar uit een parcours dat per skilat moest worden afgewerkt. In teams van 6 personen moest er een bepaalde afstand worden afgelegd op de skilatten en halverwege was er een zogeheten ‘pint stop’. Op dit punt moesten de teams in estafettevorm een biertje atten alvorens zij hun weg mochten vervolgen.

Uiteindelijk bleek ook op dit onderdeel sprake te zijn van titelprolongatie. V.V. Naaldwijk 3 bleken de ongekende koningen van de derde helft te zijn door in de finale af te rekenen met een gelegenheidsdelegatie van DCV 3/S.V. Honselersdijk 7 die de honneurs voor de ontbrekende Westland Stars waarnamen. Naaldwijk ging wederom naar huis met eeuwige roem en de ‘Capitano del Terzo Tempo’ aanvoerdersband. Nadat alle formele activiteiten waren afgerond, bleef het nog lang gezellig op Sportpark De Strijphorst, waar onder meer Mark Verkade nog zou komen zingen. De volkszanger werd namens De Club Van Honsel naar Honselersdijk gehaald, waarvoor nogmaals dank!

Al met al was het weer een zeer geslaagde editie van de Coppa il Terzo Tempo. Via deze weg willen wij graag alle deelnemers, vrijwilligers en toeschouwers bedanken voor hun geweldige inbreng op deze zaterdag. En uiteraard gaat er speciale dank uit naar onze sponsor De Club van Honsel, die er ieder jaar weer voor zorgen dat wij de financiële mogelijkheden hebben om dit toernooi te organiseren. Graag tot volgend jaar!

Sosef & v/d Knaap