Geslaagde seizoensafsluiting voor de selectie en De Club Van Honsel
maandag 17 juni 2019

Afgelopen zaterdag vond de traditionele seizoensafsluiting van de senioren selectie plaats. Zoals gebruikelijk werd er door de spelers & begeleiding van het eerste en tweede elftal teruggeblikt op het seizoen en werd er afscheid genomen van afzwaaiende personen.

Wat dit jaar nieuw was ten opzichte van eerdere edities is dat de seizoensafsluiting gezamenlijk met de leden van De Club Van Honsel plaatsvond. Kwekerij Zeurniet van DCVH-voorzitter Jos Scheffers bleek een uitstekende locatie voor de gelegenheid waarbij alle sponsoren van de club uitgebreid bedankt werden door de selectie voor de bijdrage in het mooie seizoen 2018/2019.

Namens de spelersgroep nam aanvoerder Marcel Bruggeling het woord om alle betrokkenen rondom de selectie in het zonnetje te zetten. Een speciaal dankwoord was er voor DCVH-voorzitter Jos Scheffers en zijn rechterhand Miranda van Marrewijk. Daarna werd er onder meer afscheid genomen van de spelers Rick Lievaart, Bas van Duyn en Boy Zuijderwijk en bij de technische staf werd afscheid genomen van Sjaak Brunt, Piet Boon en Marina van der Meer. De afzwaaiende hoofdtrainer Piet Boon werd vervolgens door voorzitter Erik Sosef nog uitgebreid bedankt voor de afgelopen 8 seizoenen, waarin gezamenlijk meerdere sportieve hoogtepunten gevierd mochten worden.

Zoals gebruikelijk maakten trainers Piet en Frank van de gelegenheid gebruik om de persoonlijke titels voor Talent van het Jaar en Speler van het Jaar uit te reiken. De eerstgenoemde titel ging dit jaar naar Brian Valstar, die als A-junior dit seizoen vervroegd door werd geschoven naar de selectie. Een zeer sterk seizoen waarin hij menig verdediger het bos in wist te sturen resulteerde voor hem in de verdiende titel van Talent van het Jaar.
De verkiezing van Speler van het Jaar werd ditmaal ietwat anders aangepakt dan voorheen. Doordat er met het vertrek van Piet Boon een einde kwam aan een tijdperk van maar liefst 8 jaar, verkozen de trainers 2 spelers die in dit tijdperk een uitzonderlijke bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van de spelersgroep en de sportieve successen: Marcel Duijvestijn en Marcel Bruggeling.

Na het 'officiƫle' gedeelte van de seizoensafsluiting mocht eenieder een of meerdere rondes lopen langs het buffet wat uitstekend verzorgd was door Slagerij Aad Groenewegen. Het feestgedruis werd na het buffet in gang gezet door DJ Rob van Veen, waarna de Honselse gezelligheid zoals altijd weer de boventoon voerde.

We kunnen opnieuw terugkijken op een zeer geslaagde seizoensafsluiting, het is nu tijd voor de selectie om zich klaar te maken voor het toetje van dit seizoen: de oefenwedstrijd tegen ADO Den Haag op 29 juni. Na afloop van die wedstrijd mogen de spelers genieten van een welverdiende vakantie om vervolgens volgend seizoen weer fris en fruitig op het veld te verschijnen voor hopelijk een mooi seizoen 2019/2020!

jem-id