Zaterdag 22 juni: Coppa il Terzo Tempo
dinsdag 11 juni 2019

Het seizoen 2018/2019 loopt langzaam ten einde en dat kan maar één ding betekenen: de volgende editie van de Coppa il Terzo Tempo staat weer op het programma. Traditiegetrouw zullen verschillende (Honselse) vriendenteams het seizoen afsluiten tijdens een onderling toernooi om de 'beker van de derde helft'. Dit jaar zal op Sportpark de Strijphorst alweer de ze(u)ende editie van het toernooi plaatsvinden en het is één van de thuisploegen die haar titel zal verdedigen: S.V. Honselersdijk 3.

De winnaar van vorig jaar is gelijk ook één van de torenhoge favorieten om haar titel te prolongeren. Het is in het verleden echter zeer lastig gebleken om de titel te verdedigen. Tot nog toe wist zelfs geen enkele deelnemer er voor een tweede keer met de beker vandoor te gaan. In haar jacht op titelprolongatie zal S.V. Honselersdijk 3 in ieder geval af moeten rekenen met de andere Honselse vertegenwoordigers: S6, S7, S9 en S10.

Een blik op de historie van deze 'cup' leert ons dat onderstaande elftallen in het verleden met de eindzege aan de haal wisten te gaan:
2013 - VV Quintus 5
2014 - Forum Sport 5
2015 - vv Lyra 8
2016 - SV VELO 31
2017 - vv Verburch 4
2018 - S.V Honselersdijk 3

Van de oud-winnaars neemt dit jaar alleen S.V. Honselersdijk 3 weer deel. De recente winnaars SV VELO 31 (trainingskamp) en vv Verburch 4 (te weinig man vanwege de deelname van vv Verburch 3) moesten helaas afzeggen. Dit opent uiteraard wel weer de mogelijkheden voor nieuwe winnaars. Grootste kanshebbers zijn dit jaar de derde klassers S.V. Honselersdijk 3, DCV 3 en vv Verburch 3. Deze relatieve hoogvliegers zullen echter rekening moeten houden met outsiders als de baco boys van DSV Concordia Zaterdag 1 (4e klasse), V.V. Naaldwijk 3 (4e klasse) en S.V. Honselersdijk 6 (een hooggeklasseerde 5e klasser met thuisvoordeel).

Het deelnemersveld wordt gecompleteerd door VV Quintus 3, BSC'68 6, SV VELO 7 uit de 5e klasse, S.V. Honselersdijk Zeuven en vv Lyra 7 uit de 6e klasse, de zeuvende klassers rkvv Westlandia 9, FC 's-Gravenzande 13 en 15 en de in de absolute Kelderklasse acterende rkvv Westlandia 10, vv Verburch 6 en S.V. Honselersdijk 9 en 10. Naast de reguliere voetbalteams is ook het sponsorelftal van De Club van Honsel wederom van de partij en mogen we een gelegenheidselftal van de basketballers van de Westland Stars welkom heten op ons sportpark.

Na het grootste gedeelte van het voetbalgeweld zal DJ Rob van Veen de geluidsknoppen open draaien voor het startschot van de derde helft. Ondertussen zullen verscheidene groepswinnaars nog even uitmaken wie de winnaar wordt van het toernooi, waarna om 17:00 uur kan worden gestart met de hoofdactiviteit: het derde helft spel. Er zal nog even stil worden gehouden wat de activiteit van dit jaar is, maar het beloofd wederom een waar spektakel te worden.

Wanneer de avond valt en de goudgele versnaperingen al lekker in de smaak zullen zijn gevallen, zal zanger Mark Verkade het hopelijk zonovergoten terras (of in het geval van slecht weer: de kantine) nog even op zijn kop zetten om er een waar feest van te maken. Wij hebben er in ieder geval al zin in en zien graag iedereen zaterdag 22 juni weer op ons eigen sportpark. Tot Coppa!

Condubouw