JO9 van S.V. Honselersdijk geeft visitekaartje af in Maassluis
zondag 9 juni 2019

Gaat het wel of niet door? Dan was de vraag aan het begin van de ochtend. Verschillende toernooien in de regio gingen niet door, maar gelukkig wel het Robin van Persie toernooi bij VDL. Zowel de JO9-1 en 2 waren afgereist naar dit toernooi waar de top van het amateurvoetbal deelneemt en zelfs Feyenoord was van de partij met 2 teams.

De JO9-1 zat direct lekker in het toernooi en won haar eerste 3 wedstrijden met heel goed veldspel. Het was voor beide teams even wennen want voor het eerst speelde ze op een half veld. Feyenoord werd knap op een 1-1 gelijkspel gehouden maar er werd verloren van de uiteindelijke winnaar Alphen. Van de 6 teams werd de JO9-1 uiteindelijk knap 2e. Als leuke verassing werd Luca van der Voort zelfs nog verkozen tot beste keeper van het toernooi!

De JO9-2 speelde met een mix van de 2, 3 en 4. Al met al een vrij jong elftal. Maar de mannen verweerden zich kranig en wonnen de 1e wedstrijd van VDL. Feyenoord bleek in de 2e wedstrijd een maatje te groot en deze wedstrijd ging met 4-2 verloren. De mannen lieten zich niet kennen en wonnen uiteindelijk nog van HVC’10 en Westlandia met ruime cijfers waardoor zij ook in een poule van 6 teams als 2e eindigden.

Na afloop kwam Robin van Persie zelf de prijsuitreiking verzorgen, wat voor onze mannen natuurlijk zeer indrukwekkend was. Wat zijn we trots op onze mannen van de JO9 die een zeer sterk toernooi hebben gespeeld!

jem-id